Български стартъп е една крачка по-близо до наградния фонд на Chivas Venture от 1 млн. долара

Българската технологична компания ENOVA H2O спечели българския финал на Chivas Venture – глобалното състезание, организирано от водещата шотландска марка уиски Chivas.

То дава 1 милион долара безвъзмездно финансиране всяка година на най-впечатляващите социални стартъпи от целия свят, които съчетават печалбата със стремежа за позитивна промяна в света. Така от ENOVA H2O сега започват подготовка за това да се изправят срещу най-вълнуващите стартъпи от още 25 пазара в целия свят по време на финала.

Проектът на българския стартъп предлага иновационни решения в сферата на борбата със замърсяването на водата – факт, който все още има ключово негативно влияние на редица места по света и който пряко засяга множество животински видове, включително и човека.

Решението, което предлагат от ENOVA H2O, е базирано на нови биоелектрохимични сензори, способни да засекат и качествено да определят органичното замърсяване на водата около 5 000 пъти по-бързо, отколкото настоящите методи.

Времето, което е необходимо на ENOVA H2O, варира между 1 и 60 секунди. Мигновените резултати и прецизното събиране на данни, мониторингът в реално време без транспортиране на проби, минималното количество вода, необходимо за проба, и интегрирането с GIS и SCADA средите – това са само част от множеството предимства на ENOVA H2O.

Основателят на стартъпа Хюсеин Йеменджиев посочи, че качеството на водите и тяхното пречистване все още е съществен проблем на много места и за милиони хора по света.

"Макар и да не е видим в ежедневието ни, той пряко се отразява на това как живеем. Радвам се, че журито на Chivas Venture видя потенциала на ENOVA H2O и съм безкрайно щастлив за шанса, който състезанието ни предоставя - не само да премерим сили с останалата част на света, но и да обменим ценен опит в стремежа си за по-добра среда", сподели Йеменджиев.

На него сега му предстои да се отправи на най-вълнуващото си пътешествие. По пътя за големия финал през месец юни 2020 г., 25 социални предприемача ще отидат в Лондон, за да се включат в тридневна програма с интензивни обучения и срещи.

Тя предоставя за всички участващи експерти и професионалисти не само огромна популярност, но и сериозни възможности за създаване на полезни контакти. Предприемачите ще участват в индивудуални обучителни сесии, имащи за цел както личностното им израстване и по-добро представяне, така и постигането на следващо ниво в развитието на бизнеса им.

Миналогодишният победител - основателят на мексиканския Xilinat Хавиер Ларагоити, коментира, че неговото участие в Chivas Venture е променило целия му живот и бизнеса му.

"Да видя как целият свят споделя резултата от всичките ми години усилен труд и вярата в продукта ми, беше повече от сбъдната мечта. Състезанието предостави на Xilinat и глобална платформа, и финансирането, необходимо за изцяло новия курс на захарната индустрия, което е доста сладко, нали?", шегува се Ларагоити.

Като компания Chivas вярва в бленда между амбиция и щедрост, както и в използването на успеха в името на подобряването живота на другите – кредо, което се предава от братята основатели Джеймс и Джон Чивас, споделили благата на техния успех с местната общност. Два века по-късно, финалистите на Chivas Venture продължават да споделят тези ценности, а състезанието е повлияло позитивно на повече от 2 милиона души, благодарение на сумата от 5 млн. долара, които Chivas е дарила за отговорен бизнес по целия свят.

Днес Chivas Venture играе централна роля в плана за устойчивост и отговорност на Pernod Ricard за 2030 – амбициозен пакет от социални и екологични цели, подкрепящи целите за устойчиво развитие на ООН и насочен към четири ключови области – подхранване на територията, грижа за хората, кръгово производство и отговорна консумация. Повече информация за Chivas Venture и защо блендът между печалба и справянето със социални проблеми е успешен можете да откриете тук: Chivasventure.com.

Новините

Най-четените