Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Истински истории" или технологичният прогрес в името на един по-добър свят

Huawei иска да използва технологиите, за да строи мостове, а не стени Снимка: Huawei
Huawei иска да използва технологиите, за да строи мостове, а не стени

Технологичният прогрес може много - той не само движи индустриите напред, но впрегнат в благотворителни каузи и инициативи, може дори повече: да направи света по-добро място за живеене.

Това е залегнало и в основата на кампанията "Истински истории" (True Stories), която Huawei започва.

True Stories разказва за някои от последните проекти на технологичната компания, при които чрез иновациите компанията прави света малко по-добър.

"В Huawei винаги сме искали да използваме технологиите, за да строим мостове, а не стени", казва Уолтър Джи, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group за територията на Западна Европа.

Той допълва, че всички ние, без значение кои сме или откъде идваме, трябва да използваме технологиите, за да направим света по-добро място.

През последните няколко години компанията се посвещава изцяло на постигането на тази идея като използва не само усъвършенстваните си мрежови технологии, но и смартфоните, посочва Джи.

Кампанията започва с емоционален филм, който разказва за шест проекта на Huawei, реализирани по целия свят, както и с история, която насърчава хората да приветстват технологичните иновации и чрез тях да подобрят качеството на живот в глобален мащаб.

От борбата с детската слепота, до вдъхновяване на глухи деца да четат - социалните проекти на компанията разкриват как тя използва технологиите с благотворителна цел.

Един от проектите, за които от Huawei ще разкажат в хода на кампанията, е StorySign, който е именно в помощ на глухите деца да се научат да четат.

StorySign е първата в света платформа за обучение на глухи деца. Тя е създадена от Huawei през 2018 г. в партньорство с Европейския съюз на глухите, Британската асоциация на глухонемите, Penguin Books и Aardman Animations.

Платформата всъщност е безплатно мобилно приложение, което цели да помогне на 32 млн. глухонеми деца по света да се научат да четат с помощта на изкуствен интелект и добавена реалност. App-ът анализира текста на предварително подбрани книги и го адаптира на езика на глухонемите.

Приложението става толкова популярно, че впоследствие в портфолиото му са добавени нови книги и текстът им е адаптиран за всеки от 13-те езика за глухонеми в Западна Европа и Австралия. Новите заглавия включват любими детски книги като "Смелият Макс", "Има дракон в книгата ти" и "Всичко за Спот".

Тази година StorySign носи на Huawei седем награди на фестивала Cannes Lions Festival of Creativity 2019 Awards, като четири от тях златни. Така Huawei се превръща в китайския бранд с най-много награди на тазгодишното издание на фестивала.

Друг от проектите на Huawei е отново значима кауза - защитаването на тропическите гори със силата на изкуствения интелект.

Тук компанията работи съвместно с неправителствената организация Rainforest Connect.

Научноизследователският екип на Huawei развива неповторима "слушаща" технология, която помага на властите да засичат и възпрепятстват незаконната сеч в тропическите гори в Южна Америка, както и да защитава някои от най-застрашените животински видове като маймуната-паяк например.

Тъй като звуците на тропическите гори са твърде сложни за човешкото ухо, Huawei и Rainforest Connect използват смартфони на бранда. Така записват непрекъснато в продължение на две години и качват записите на специален "облак".

С помощта на софтуера и усъвършенствания изкуствен интелект звуците могат да бъдат анализирани в реално време, което позволява на системата да предупреждава мигновено рейнджърите за нетипични подозрителни шумове като камиони и резачки, позволявайки им да реагират своевременно.

Да помогнеш на незрящите да почувстват емоциите?

Това е специално партньорство с Полската асоциация на незрящите, при което Huawei създава приложението Facing Emotions. То помага на хора със зрителни увреждания да "видят" емоциите на околните чрез специални звукови сигнали.

Приложението използва мощната система с изкуствен интелект на Huawei Mate 20 Pro и анализира лицето на събеседника, след което обработва информацията в реално време и възпроизвежда засечената емоция под формата на специален звуков сигнал.

След официалната си премиера приложението е изтеглено над 1000 пъти в 22 страни.

RuralStar от своя страна цели да предостави по-добро образование на децата от отдалечени земеделски райони.

През 2015 г. ООН си поставя за цел да направи значими подобрения в 17 обществени сфери до 2030 г. Това е в пълен унисон с вярата на Huawei, че една от най-важните стъпки към по-добро, по-щастливо и по-устойчиво бъдеще е осигуряването на по-качествено образование за всеки на нашата планета.

Проектът RuralStar е разработен в услуга на 10 млн. нигерийски деца на възраст между 5 и 14 години, които нямат достъп до училище. В същността си това е технология, която осигурява мобилна свързаност чрез нискоенергийни клетки и опростена сигнална кутия, която се захранва от слънчеви панели.

Така се осигурява клетъчна свързаност на отдалечени училища и общества.

Track AI пък помага за диагностициране на ранни признаци на зрителни увреждания при деца.

Huawei използва изкуствен интелект, за да подобри живота на 19 млн. деца по целия свят, които по данни на Световната здравна организация страдат от зрителни увреждания. Голяма част от тези деца остават недиагностицирани дълго време, което носи след себе си тежки последици за тяхното зрение и развитие като цяло.

Чрез съвместната си работа с DIVE Medical екипът на Huawei създаде Track AI - иновативен софтуер,  лесен за употреба, който анализира зрението на деца, като по този начин засича възможността за възникване на зрителни увреждания.

До момента Track AI е помогнал на около 19 млн. деца по целия свят.

Вижте повече за "Истински истории" във видеото:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените