Концептуалният Compact Sedan на BMW дава интересен поглед към бъдещото на 1-ата серия на марката, а серийното му производство се очаква да започне още през 2017 година.
1-ата серия на BMW се произвежда от 2004 година насам като хечбек, после се появиха вариантите кабрио и купе, като вторият положи основите на новата 2-а серия.
Третото поколение на Audi A3 се появи през 2012 година във вариант хечбек с три и пет врати, а само година по-късно модулната платформа MQB осигури и раждането на версията седан.
Най-мощният седан в семейството на А3 – S3, се появи на пазара с мощност 300 конски сили.
До третото си поколение А-класата на Mercedes беше малко особен хечбек, но през 2013 дебютира седанът с форми на купе CLA. Води се отделен модел, но ползва същата платформа и двигатели.
Най-мощната версия на CLA е двигател от AMG с мощност 381 конски сили. Същият мотор се предлага и при хечбека.
Също едва при третото поколение на популярния Mazda 2 се появи версията седан, при това само за пазарите в Азия и Австралия.
Тенденцията беше продължена и при появата на четвъртата генерация на Mazda 2.
Peugeot 206 дебютира през 1998 година, а седанът се появи едва през 2005. Преди него марката пусна СС (купе-кабриолет) и комби вариант.
Седанът с четири врати беше предназначен за развиващите се пазари – основно Китай, Южна Америка и Русия.
Експериментите с каросерия с 4 врати при Ford Fiesta започват при четвъртото поколение на модела. Седанът присъства и при петата и шестата генерации, но за малко пазари, най-големите от които са Индия и Бразилия.
Сега версията седан на Fiesta се предлага и в Русия.
VW Polo се произвежда от 1975 години и дълги години се предлагаше само с три врати. При третото поколение гамата беше допълнена с хеч версия с пет врати, комби и седан.
Днес версията седан на Polo е отделена като самостоятелен модел за развиващите се пазари.
Седан версията на С4 се появи още с първото поколение на модела на Citroen и беше предназначена основно за Китай, където от 2006 година се продава като C-Triomphe. Втората генерация на модела в този вариант стигна до повече пазари.
Става въпрос пак за Китай, но добавяме и Аржентина, Русия и почти цяла Латинска Америка.
Популярният Opel Corca C става основа за създаването на версия седан за развиващите се пазари.
В Южна Америка моделът се продава под марката на Chevrolet, но пак се казва Corsa. През 2008 на мястото му дойде Chevrolet Aveo.
Suzuki SX4 е на границата на кросоувърите и хечбек моделите. Версията седан се появи година след дебюта на модела – през 2007-а.
Тази версия се появи на пазарите в Индия, Япония и Източна Европа (не навсякъде, но и в Русия), а под името SX4 Sport се предлагаше и в САЩ.