От Chevrolet успяха да запазят в тайна Bolt до деня преди откриването на салона. 4-вратият хечбек напомня по форми на Ford C-Max и може би ще е съперник на BMW i3 на територията на електромобилите.
Ако в Chevrolet успеят да спазят обещанието си от пробег над 300 километра с едно зареждане и цена 30 000 долара, GM може би най-накрая ще разполага с успешен електромобил.
Bolt ще загуби част от авангардните си форми докато стигне до серийно производство и със сигурност ще се раздели с футуристичния си интериор, който ще добие доста по-ежедневен вид.
Преди малко повече от месец започна да изтича информация, че във Ford готвят нов супер автомобил. Но до 12 януари, когато беше премиерата на колата никой не успя да се сдобие със снимка на новия GT. Дизайнът на GT заплени медиите и специалистите, а производството му трябва да започне преди края на 2016.
Автомобилът се задвижва от 3,5-литров V6 EcoBoost с две турбини и мощност над 600 конски сили, а компактните размери на мотора са позволили невероятно оформление на задницата, която е модерна, агресивна и въпреки това напомня за оригиналния GT.
В GM усилено разработват шаси за голям модел със задно задвижване, което трябва да се използва от Cadillac CT6, който ще дебютира през април на автомобилното изложение в Ню Йорк. В Buick обаче ползват същата платформа за друг проект. Avenir блесна с дизайна си и получи високи оценки от специалистите.
Avenir почти сигурно ще си остане концептуален автомобил, което обяснява и липсата на технически данни за него, но все пак би могъл да получи новия V6 мотор на GM с директно впръскване на горивото, 9-степенен автоматик и задвижване 4х4.
Най-после възраждането на NSX е факт, макар и под флага на луксозната американска марка на Honda Acura. Задвижване 4х4, средно разположен двигател, бензинов V6, който работи с два електромотора и мощност над 550 конски сили.
Интересното е, че преди година и половина Honda се отказа от дотогавашните планове за NSX и проектът беше рестартиран. Инженерите сравнително навреме осъзнаха, че с напречно разположен двигател, NSX няма да има нужната динамика и баланс. И се наложи да го „завъртят” на 90 градуса. Производството започва през лятото в завода на Acura в Охайо.
Корейският производител се насочи към интересна ниша – концептуален компактен пикап, предназначен за по-млада публика, която не харесва или не може да си позволи пълноразмерните пикапи.
Мускулестите форми на Santa Cruz осигуряват достатъчно пространство на борда, както за багаж, така и още един ред седалки.
Концептът се задвижва от 2-литров 4-цилиндров турбо дизел с мощност 190 конски сили. Почти сигурно е, че този прототип ще стигне до серийно производство.
Луксозният седан с впечатляващи динамични показатели дебютира в Детройт с 5-литров V8 мотор с 467 конски сили и 8-степенен автоматик, заети от наскоро представеното спортно купе RC F. Ограничителят на оборотите е при 7300 об/мин, Lexus предлага 4 режима на движение и управление: Normal, Eco, Sport и Sport S+.
Концептуалният FCV е доказателството, че работата по развитието на автомобилите с горивни клетки в Honda е подновена. Серийната версия на FCV трябва да се появи през март 2016, като продажбите ще започнат в Япония, после в Калифорния и след това в държавите, където има инфраструктура за зареждане на такива автомобили.
В сравнение с предишния подобен модел на Honda – FCV Clarity, новият е с 60% по-мощен и има пробег от почти 500 километра с едно зареждане на резервоара за водород.
Феновете на версията купе на 4С от доста време чакат кабриото и то най-накрая е факт. При това с впечатляваща здравина, осигурена от каросерията от фиброкарбон. От същия материал е направен и подвижният покрив. Продажбите стартират през лятото, но все още цената не е обявена.
През 2005 Audi влезе в кросоувър сегмента с Q7, но новият модел прилича повече на комби, отколкото на модерен SUV. Новото поколение изглежда по-компактно, но това е илюзия, освен това моделът е по-лек с 325 килограма в сравнение със своя предшественик. Това, заедно с промените в аеродинамиката ще намалят разходите за гориво на бъдещите собственици на Q7 с около 25%. Моделът ще излезе на пазара с аудио система със съраунд и вградени в облегалките на предните седалки таблети.
С този концепт Infiniti демонстрира, че може да създаде вълнуващ дизайн в строго зададените рамки на популярен модел. Дизайнът е дело на Алфонсо Албаиса, а концептът е оборудван с 3-литров V6 бензинов двигател (икономично решение по американските стандарти) и 7-степенен автоматик.
Прототипът е изграден върху алуминиево шаси, а след около година трябва да видим още мерки за намаляване на теглото на модела в серийната му версия.