Миналата година този автомобил счупи всички рекорди с цената си от 38 милиона долара, платени на търг, организиран от Bonhams.
Дизайнер на модела е Серджо Скалиети, а 250 GTO е създаден за световния GT шампионат на ФИА и печели титлата в два поредни сезона.
Това е автомобилът, с който Хуан Мануел Фанджо печели състезанията в Германия и Швейцария в битката за втората му световна титла през 1954 година. W196 е едно от техническите чудеса на 50-те години с двигател с впръскване на горивото.
Автомобилът е продаден на търг през 2013 и е част от много малка серия – колите са били 10 и са сглобени за Луиджи Чинети, който по това време е вносител на Ferrari в Северна Америка. В Маранело са имали съмнения, но Чинети се обадил директно на Скалиети, за да задвижи проекта.
Тук серията е още по-скромна – три ръчно сглобени коли, а моделът е наследник на 250 GTO. Лека алуминиева каросерия и шаси Tipo 563, а дизайнът е силно повлиян от славния предшественик на модела.
Този състезателен модел се произвежда от 1953 до 1956 година и първоначално трябва да е с мотор с по-малък обем. Но Енцо Ферари иска повече мощност и на борда се озовава V12 двигател, зает от болидите на тима във Формула 1 с мощност 350 конски сили. Тази кола има участие в „Миле Миля”, но не успява да стигне до финала.
250 Testarossa дебютира в „24 часа на Льо Ман” през 1957 година, но не успява стигне до финала. След това печели поредица състезания, пилотирана от звездите Фил Хил и Питър Колинс.
250 LM също идва като заместник на 250 GTO, но във Ferrari не успяват да произведат задължителните 100 бройки, за да получи колата хомологация за GT състезанията. Затова и автомобилът участва при прототипите и през 1965 носи първата победа на Ferrari в Льо Ман. Това е шаси №19 от общо 32 произведени.
Това е един от трите заводски автомобила, с които Ferrari участва в „24 часа на Льо Ман” през 1953 година. С него са се състезавали шампионите на Скудерията Майк Хотърн, Алберто Аскари и Джузепе Фарина, които естествено доминират в надпреварата.
Болидът е от 1958 година и е един от символите на автомобилния спорт през 50-те години, сглобени са само 21 бройки. С него са се състезавали някои от най-известните пилоти на компанията, сред които Педро Родригес и Волфганг фон Трипс. Този автомобил е участвал и в легендарната Гран при на Куба, когато Фидел Кастро отвлича Хуан Мануел Фанджо, но това е друга история.
Днес съществува само един 540K Special Roadster – този, който е поръчан от братята Хорн в Берлин през 1939 година. Това е първият истински GT автомобил и въпреки, че е двуместен, тежи 2 тона. Смятан е за един от най-красивите автомобили на 30-те години.