На пръв поглед не изглежда особено ясно, но има реални шансове съвсем скоро най-големите български клубове да се сдобият с нещо, което определено не са доказали, че заслужават - нови спонсори или собственици, които да могат да гарантират финансовото им бъдеще в средносрочен план. С други думи, да се излезе от традиционното за родния футбол мислене на парче и гледане напред, но до върха на носа.
Ерата „Батков" в Левски приключва, сега остава да видим какъв е планът на новия спонсор и новия шеф на „сините" Иво Тонев, но едно от първите неща, които ще каже той е, че ангажиментът няма да е за година-две. Поне на това се надяват левскарите.
Почти същото, но в по-ранен етап се случва и в ЦСКА. Там дните на „титаните" се изнизват необратимо, без значение дали те искат това или пък го осъзнават. Вече тръгнаха приказки за това как „армейците" ще станат филиал на Удинезе, а румънските връзки на собствениците са факт от години. В най-лошия случай, в ЦСКА ще продължат да я карат както досега. Но пък има и вариант нещата да се променят към добро.
Христо Стоичков оглави атаката на Литекс към нови футболни върхове, а спонсорството на Litex Motors дава нови измерения на отношенията със собственика на клуба Гриша Ганчев. В Европа от години е практика автомобилни компании да спонсорират футболни клубове, така че нещата си идват на мястото. Остава само да разберем дали елементите в това сложно уравнение ще се задържат дълго по местата си - колко време ще изкарат заедно Стоичков и Ганчев и как ще тръгне бизнеса с китайските коли, сглобявани у нас - както в България, така и в околните страни.
Големият бизнес или поне част от него отново обръща вниманието си към родния футбол. Поне така изглежда отстрани. Дали обаче българският футбол е достатъчно узрял, за да се възползва от това? От това, което се вижда по терените и се случва в клубовете, отговорът е: едва ли. Но ако затъването продължи друг шанс може и да няма.
А за другите отбори още нищо не се знае...