Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Започва изграждането на Северната скоростна тангента

Снимка: Архив Снимка: БГНЕС
Снимка: Архив

Започва изграждането на Северната скоростна тангента на София. Северната дъга ще бъде дълга 16.5 километра и ще свързва магистралите „Тракия" и „Хемус", пътя Калотина-София и София-Бургас. Цената на проекта е 180 милиона лева с ДДС, т.е. около 9 милиона на километър без ДДС. Проектът предвижда изграждането на 6 пътни ленти, по 3 в една посока.

Изпълнител е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и нашумялата покрай скандала Пеевски- Цветан Василев "Водстрой 98" АД.

Строителството беше отлагано многократно заради проблеми с отчуждаването на земи и решение на КЗК, което отстрани избрания строител.

КЗК отмени избора на италианската "Салини-Импреджило" заради жалби на „Порр БАу" ГмбХ и на консорциума "ХПВС- ССТ", който даде най-ниската цена за построяването на 16-километровата отсечка, но техническото му изпълнение бе оценено най-слабо от конкурсната комисия.

Според КЗК избраната италианска фирма не е доказала, че предложените от нея експерти за три от ръководните длъжности на обекта отговарят на поставените от възложителя изисквания. "Салини-Импреджило" е най-голяма италианска инженерингова и строителна фирма, оперираща в 30 държава на 5 континента.

Проектът за строежа се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие (85 %) и националния бюджет. Северната дъга не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора - IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените