Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Свръхдоза кино за картели

Невероятното насилие на мексиканските трафиканти, комбинирано със социалните и политически измерения на войната с тях, ги прави ценен ресурс за киното
Невероятното насилие на мексиканските трафиканти, комбинирано със социалните и политически измерения на войната с тях, ги прави ценен ресурс за киното

Десперадо

Режисьорът, продуцент, сценарист, монтажист, композитор и оператор Робърт Родригез празнува и фетишизира мексиканската култура като успява да предаде нейните гени на почти всичките си филмови рожби. 
В разкошния екшън „Десперадо" светът на картелите е поднесен на публиката в крайно стилизирана, комиксова естетика. 

Антагонистът Бучо, изигран от Хоаким Де Алмейда, представлява пародийна реплика на стереотипа за мексикански нарко барон - садистичен, параноичен, пристрастен към насилието и с вкус към тежко въоръжена охрана и просторни хасиенди.

„Десперадо", превърнал Антонио Бандерас и Салма Хайек в световни звезди, е вторият и най-добър филм от „Ел Мариачи"-трилогията на Родригез, финализирана през 2003-а с „Имало едно време в Мексико". Тук темата за картелите е само отправна точка за упражненията по стил, които режисьорът толкова много обича.
Десперадо

Режисьорът, продуцент, сценарист, монтажист, композитор и оператор Робърт Родригез празнува и фетишизира мексиканската култура като успява да предаде нейните гени на почти всичките си филмови рожби. В разкошния екшън „Десперадо" светът на картелите е поднесен на публиката в крайно стилизирана, комиксова естетика.

Антагонистът Бучо, изигран от Хоаким Де Алмейда, представлява пародийна реплика на стереотипа за мексикански нарко барон - садистичен, параноичен, пристрастен към насилието и с вкус към тежко въоръжена охрана и просторни хасиенди.

„Десперадо", превърнал Антонио Бандерас и Салма Хайек в световни звезди, е вторият и най-добър филм от „Ел Мариачи"-трилогията на Родригез, финализирана през 2003-а с „Имало едно време в Мексико". Тук темата за картелите е само отправна точка за упражненията по стил, които режисьорът толкова много обича.

Няма място за старите кучета

Несъмнено най-добрият филм в този списък. Братята Коен превърнаха романа на американския класик Кормак Макарти „Няма място за старите кучета" в суров, красив, безнадежден опус за неизбежността, старостта, алчността и насилието. 

Философските теми са преплетени с интригуващ сюжет за обикновен мъж, който се натъква на сделка с наркотици в пустинята, приключила с дузина трупове и куфар с кеш, Той решава да вземе парите, смятайки, че ще може да се измъкне от мексиканските мафиоти, на които принадлежат.

Джош Бролин е в ролята на клетника Луелин Мос, бягащ от картелите с техните $ 2 млн. Хавиер Бардем е Антон Чигур - мистична персонификация на насилието, неизбежното и липсата на съчувствие. Томи Лий Джоунс е Ед Том Бел - уморен потомствен пазител на реда, който се чувства безсилен пред лицето на необяснимото зло.

"Тази земя е жестока към хората", казва един от персонажите към финала, обобщавайки целия песимизъм на филма. Бруталността на мексиканските картели и пълното отсъствие на емпатия в света на бизнеса с дрога предлагат перфектните драматургични основи за пласирането на големите теми, към които и Кормак Макарти и братята Коен имат интерес.
Няма място за старите кучета

Несъмнено най-добрият филм в този списък. Братята Коен превърнаха романа на американския класик Кормак Макарти „Няма място за старите кучета" в суров, красив, безнадежден опус за неизбежността, старостта, алчността и насилието.

Философските теми са преплетени с интригуващ сюжет за обикновен мъж, който се натъква на сделка с наркотици в пустинята, приключила с дузина трупове и куфар с кеш, Той решава да вземе парите, смятайки, че ще може да се измъкне от мексиканските мафиоти, на които принадлежат.

Джош Бролин е в ролята на клетника Луелин Мос, бягащ от картелите с техните $ 2 млн. Хавиер Бардем е Антон Чигур - мистична персонификация на насилието, неизбежното и липсата на съчувствие. Томи Лий Джоунс е Ед Том Бел - уморен потомствен пазител на реда, който се чувства безсилен пред лицето на необяснимото зло.

"Тази земя е жестока към хората", казва един от персонажите към финала, обобщавайки целия песимизъм на филма. Бруталността на мексиканските картели и пълното отсъствие на емпатия в света на бизнеса с дрога предлагат перфектните драматургични основи за пласирането на големите теми, към които и Кормак Макарти и братята Коен имат интерес.

Диваци

Екранизацията по едноименния бестселър на Дон Уинслоу напомни за таланта на големия режисьор Оливър Стоун, отпреди окончателно да се потопи в света на параноичните анти-западни конспирации и социалистически бълнувания. „Диваци" е кинематографично пленителен филм за разрушителната природа на мексиканските картели и политическата корупция, която бди над тяхното благоденствие.

Бенисио Дел Торо участва и тук в образа на бруталния гангстер Ладо. Салма Хайек също е на линия в ролята на властната Елена Санчез - атрактивна и безмилостна „мадрина" на един от най-опасните картели в Мексико. В добрите моменти на „Диваци" виждаме алчността, хищничеството и насилието на мафиотските структури. Оливър Стоун е майстор на натурализма, а историята в „Диваци" му позволява да сътвори от онези кървави визуализации, заради които го познаваме и обичаме. 

Най-застрашителните сцени във филма обаче са с диалог и включват Ладо. Образът е върховно постижение на Бенисио Дел Торо и заслужава да влезе в пантеона на най-иконичните филмови гангстери.
Диваци

Екранизацията по едноименния бестселър на Дон Уинслоу напомни за таланта на големия режисьор Оливър Стоун, отпреди окончателно да се потопи в света на параноичните анти-западни конспирации и социалистически бълнувания. „Диваци" е кинематографично пленителен филм за разрушителната природа на мексиканските картели и политическата корупция, която бди над тяхното благоденствие.

Бенисио Дел Торо участва и тук в образа на бруталния гангстер Ладо. Салма Хайек също е на линия в ролята на властната Елена Санчез - атрактивна и безмилостна „мадрина" на един от най-опасните картели в Мексико. В добрите моменти на „Диваци" виждаме алчността, хищничеството и насилието на мафиотските структури. Оливър Стоун е майстор на натурализма, а историята в „Диваци" му позволява да сътвори от онези кървави визуализации, заради които го познаваме и обичаме.

Най-застрашителните сцени във филма обаче са с диалог и включват Ладо. Образът е върховно постижение на Бенисио Дел Торо и заслужава да влезе в пантеона на най-иконичните филмови гангстери.

Трафик

Ансамбловата драма на Стивън Содърбърг се смята за един от най-сериозните филми за търговията с наркотици и обхваща всички нива и социални слоеве, ангажирани с мулти-милиардния бизнес. Филмът разказва за механизмите на престъпните империи, които оперират по границата между САЩ и Мексико и упражняват влияние през целия континент. 

Содърбърг майсторски преплита няколко човешки истории. белязани от трафика - консервативен съдия с нов пост в авангарда на войната с дрогата открива, че неговата тийн дъщеря се друса с крек, двама служители в американската агенция за борба с наркотиците се трябва да опазят ценен вътрешен човек, който ги снабдява с информация, съпругата на опандизен накро лорд се опитва да движи семейния бизнес... Участват Майкъл Дъглас, Бенисио Дел Торо и Катрин Зита-Джоунс.

Образите са плътни и пълни, филмът разглежда трафика и последиците от него в детайли и демонстрира високо ниво на проучване на материята. А за такива неща дават награди „Оскар". В случая на „Трафик" - 4 броя.
Трафик

Ансамбловата драма на Стивън Содърбърг се смята за един от най-сериозните филми за търговията с наркотици и обхваща всички нива и социални слоеве, ангажирани с мулти-милиардния бизнес. Филмът разказва за механизмите на престъпните империи, които оперират по границата между САЩ и Мексико и упражняват влияние през целия континент.

Содърбърг майсторски преплита няколко човешки истории. белязани от трафика - консервативен съдия с нов пост в авангарда на войната с дрогата открива, че неговата тийн дъщеря се друса с крек, двама служители в американската агенция за борба с наркотиците се трябва да опазят ценен вътрешен човек, който ги снабдява с информация, съпругата на опандизен накро лорд се опитва да движи семейния бизнес... Участват Майкъл Дъглас, Бенисио Дел Торо и Катрин Зита-Джоунс.

Образите са плътни и пълни, филмът разглежда трафика и последиците от него в детайли и демонстрира високо ниво на проучване на материята. А за такива неща дават награди „Оскар". В случая на „Трафик" - 4 броя.

Тренировъчен ден

Коравият урбанистичен трилър на Антоан Фукуа рисува цялостна картина на престъпния свят в Лос Анджелис, видяна от прозореца на тарикатската кола на корумпирания полицай Алонсо (Дензъл Уошингтън). Той играе навсякъде - с руската мафия, със застаряващи бели дилъри, със сложните структури на черните гета и, разбира се, с латино гангстерите. 

Сцените с мексиканските банди, действащи на американска територия са сред най-качествените във филма. 
Още в началото Алонсо предупреждава младока Джейк (Итън Хоук) да научи испанския защото в ъндърграунда на Ел Ей от това ще зависи живота му. Клиф Къртис прави изключителна роля като мустакатия, татуиран и забавно вулгарен мексикански бандит „Смайли".
Тренировъчен ден

Коравият урбанистичен трилър на Антоан Фукуа рисува цялостна картина на престъпния свят в Лос Анджелис, видяна от прозореца на тарикатската кола на корумпирания полицай Алонсо (Дензъл Уошингтън). Той играе навсякъде - с руската мафия, със застаряващи бели дилъри, със сложните структури на черните гета и, разбира се, с латино гангстерите.

Сцените с мексиканските банди, действащи на американска територия са сред най-качествените във филма.

Още в началото Алонсо предупреждава младока Джейк (Итън Хоук) да научи испанския защото в ъндърграунда на Ел Ей от това ще зависи живота му. Клиф Къртис прави изключителна роля като мустакатия, татуиран и забавно вулгарен мексикански бандит „Смайли".