Събрахме няколко експерти и им зададохме традиционните въпроси за края на всяка година - най-доброто състезание, според тях, най-интересната история от сезона и т.н. Повечето неща сигурно ви звучат познато, но пък защо да не си припомним някои детайли от сезон 2010 във Формула 1, който наистина ще остане в историята. И така, да започваме...
Състезанието на годината
Сър Стърлин Мос, 16 победи във Формула 1:
„За мен това е Австралия, Дженсън Бътън спечели напълно заслужена победа и имаше много битки в цялата колона, както в челото, така и в дъното на класирането."
Сър Франк Уилямс, 9 титли при конструкторите:
„Бих казал надпреварата на „Монца", защото там феновете са най-добрите и най-темпераментните в света. Те обичат болидите, тимовете, шума и пилотите. Ентусиазмът им е просто невероятен."
Жерар Лопес, основен акционер в RenaultF1:
„По отношение на това как един цял град живее за Формула 1, за мен №1 е Монреал. По отношение на най-добрите условия за състезание - Абу Даби. Там всичко е като на видео игра."
Тонио Лиуци, пилот на Force India:
„Монреал и Корея са двете състезания на годината за мен, но бяха интересни и за ТВ зрителите, сигурен съм в това."
Сам Бърд, пилот в сериите GP2:
„Трудна задача, тази година имаше толкова много силни състезания. На „Спа" беше интересно. Мисля, че това важи и за Корея, така че избирам Корея."
Марк Сътън, фотограф:
„Абу Даби. Знам, че това беше последното състезание, но за мен беше много вълнуващо, истинска лудост. Фактът, че преди последното състезание четирима пилоти имаха шанс за титлата е впечатляващ и никой не знаеше кой ще спечели. А на тази писта, особено при залез стават фантастични снимки."
Интересните истории на 2010
Сър Стърлинг Мос:
„Много ми прогресът на Дженсън Бътън в McLaren. Когато подписа с тима му казах, че си слага главата в устата на лъва. Но смятам, че Дженсън се справи много добре и мисля, че това беше един от най-интересните сюжети за годината, при това с успешен край."
Сър Джеки Стюърт, трикратен световен шампион:
„Доминацията на Red Bull и Ейдриън Нюи. Ще е интересно да видим дали и през следващия сезон тимът ще има инерцията и амбицията да спечели отново титлите."
Сър Франк Уилямс:
„Завъртането на Марк Уебър в Корея и ударът му с Нико Розберг, което извади и двамата от състезанието."
Жерар Лопес:
„Може би съперничеството между Себастиан Фетел и Марк Уебър и сагата с предното крило на RB6 от Англия, която доведе до сериозно развитие на всякакви конспиративни теории. Имаше доста дискусии около предните крила на колите на Red Bull - дали се огъват или не, както и защо тимът избра Себ пред Марк на „Силвърстоун." Интересна тема и потенциален конфликт, така че избирам предните крила на Red Bull."
Сам Бърд:
„Познавам добре Нико Хюлкенберг и полпозишънът му в Бразилия беше фантастично постижение. Наистина се насладих на този му успех."
Лорънс Едмъндсън, заместник-главен редактор на ESPNF1:
„Скандалът със заповедите от бокса във Ferrari, защото той демонстрира абсурдността на правилата. Освен това участието на Фернандо Алонсо и Фелипе Маса в пресконференцията след финала в Германия я направи една от най-интересните в историята на Формула 1. Много забавни изказвания и от двамата, няма спор. Добрата новина е, че Ф1 си извади поука от цялата тази история и спорното правило беше премахнато."
Разочарованието на сезона
Сър Стърлинг Мос:
„Mercedes. Не мога да приема, че това е същият тим на Mercedes, за който карах през 50-те години. Тогава тимът винаги беше на върха на класирането - преди и след Втората световна война. Изненадах се от срива в представянето на тима, все пак Brawn GP спечели титлите миналата година."
Сър Джеки Стюърт:
„Явно Ferrari и McLaren не бяха достатъчно подготвени, за да се справят с Red Bull."
Сър Франк Уилямс:
„Разочарованието - Williams, отново не бяхме достатъчно бързи. А това е основно изискване във Ф1."
Жерар Лопес:
„Моментът, в който падна едната гума от колата на Роберт Кубица, а той беше на второ място в състезанието в Япония."
Тонио Лиуци:
„Системата F-duct беше най-големият ни проблем през сезона, така че съм наистина щастлив, че отпада за сезон 2011."
Марк Сътън:
„Мисля, че завръщането на Михаел Шумахер беше голямо разочарование за много хора по цял свят. Както и това, че новите отбори не успяха да спечелят нито една точка!"
Лорънс Едмъндсън:
„Фелипе Маса не беше равностоен на Фернандо Алонсо. А представянето му и увереността му зад волана се влошаваха постоянно в хода на сезона - за мен това беше много разочароващо. Смятам, че той загуби интерес и надежда след Гран при на Германия и наистина прие лично решението на Ferrari. Той можеше да тръгне по пътя на Марк Уебър и да продължи да се бори, но Маса се предаде и в останалите състезания спечели над два пъти по-малко точки от Алонсо."