Президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло си тръгна от пистата „Сахир" 12 обиколки преди края на Гран при на Бахрейн и изпусна финалния спринт, който започна след прибирането на колата на сигурността. До този момент обаче той беше видял достатъчно, за да разбере, че тимът му има проблеми.
Новата „турбо-хибридна ера" във Формула 1 не се отразява добре на Ferrari, като Ди Монтедземоло беше принуден да признае, че е „болезнено да гледа на Ferrari на това ниво".
Малко по-рано Лука обясни, че Формула 1 е скучна и се оплака от новите правила, които ограничават разхода на гориво, заради които състезанията не били интересни. Според него, пилотите били принудени да карат един след друг като „таксиметрови шофьори".
След вчерашното състезание едва ли ще се намерят много поддръжници на тази теза, въпреки че надпреварите в Австралия и Малайзия далеч не бяха толкова вълнуващи.
Дали Бахрейн ще се окаже изключение или новата Формула 1 ще ни предложи още такива забавления през сезона? Само времето ще покаже.
Вчера тимовете избраха различни стратегии, имаше много изпреварвания, използването на допълнителната мощност, идваща от хибридните системи беше интересно, DRS отново беше мощно оръжие и състезанието показа силните и слабите страни на повечето отбори по отношение на работата с гумите. Това осигури на зрителите повече от интересна надпревара.
Но болезнената истина за Ferrari е, че Черните кончета изостават от челото. В Бахрейн се видяха слабите страни на колата на тима - липса на сцепление при излизането от бавните завои, недостатъчно висока максимална скорост и сериозно и неравномерно износване на гумите.
Това означаваше, че двамата бивши световни шампиони Фернандо Алонсо и Кими Райконен стигнаха финала девети и десети и нямаха реална възможност да се борят с пилотите на Force India, Red Bull и Williams.
Вчера Force India излезе на второ място при конструкторите, а Нико Хюлкенберг е на трето място при пилотите, като пред него са само двете звезди на Mercedes.
Ferrari е на пето място при конструкторите, въпреки че Алонсо е четвърти при пилотите, основно заради това, че съперниците му пропуснаха няколко шанс да вземат повече точки - пример за това са двамата пилоти на Williams, както и проблемите на Дениъл Рикардо в Австралия и Малайзия.
„Не ми харесва да гледам Ferrari в това състояние - заяви ядосаният Ди Монтедземоло пред италианските медии на тръгване от пистата. - Екипът, който отговаря за двигателите трябва да работи сериозно, за да направим крачка напред, при това голяма. Не очаквах много от това състезание, но все пак се надявах на нещо повече от това, което видях. За мен е болезнено да гледам колко са бавни нашите коли на правите."
Ди Монтедземоло пътува до Бахрейн, за да се срещне с Бърни Екълстоун и президента на ФИА Жан Тод - тримата обсъждаха евентуални промени в правилата, за да станат състезанията по-интересни. Още преди срещата обаче Тод обясни, че това няма как да стане и допусна единствено промяна в звука на двигателите.
„Формула 1 не е бананова република, където се появява някой и казва: „Дайте да направим промяна" - обясни образно Жан Тод. - Ако някой иска промяна, то тя трябва да се случи по установения за това ред, има си правила."