Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Голямата сделка на Nike

В Nike искат Рууни и Юнайтед да останат техни партньори
В Nike искат Рууни и Юнайтед да останат техни партньори

В Манчестър Юнайтед все още преживяват отпадането на тима от Шампионската лига, но босовете вече работят по въпроса за подобряване на финансовото състояние на клуба и подготвят сделка, която може да се окаже най-голямата в историята на спонсорството в спорта.

Отпадането от Реал доведе до спад в прогнозите за цените на акциите на Юнайтед, все пак ценните книжа на клуба се търгуват на „Уолстрийт". Но този удар може да бъде заличен, ако Юнайтед реализира сделката си с Nike, при това с параметрите, замислени от сър Алекс Фъргюсън и компания.

Според източници от клуба, първата среща на двете страни е вече факт, а съвсем скоро се очаква преговорите да наберат скорост.

През 2002 Юнайтед подписа 13-годишен спонсорски договор с Nike на стойност 347 милиона евро плюс половината от печалбата от продадените стоки с емблемата и цветовете на клуба. Това означава, че тази сделка ще донесе около 43,5 милиона евро на Юнайтед този сезон. И въпреки че настоящият договор изтича през 2015, двете страни влязоха в 6-месечни интензивни преговори, тъй като се оказа, че на хоризонта се появява нова стратегическа цел.

Ако обаче Юнайтед и Nike не се разберат за тези шест месеца, шефовете на клуба имат право шест месеца да преговарят с друга компания - като Adidas или Puma, но Nike има правото на вето, стига да излезе с подходяща контра оферта. Източници, близки до преговорите обясниха, че намерението на Nike е сделката да бъде сключена в тези шест месеца, в които компанията има право ексклузивно да преговаря с Юнайтед, а в същото време от клуба натискат за нов договор, чието действие да започне от 2014.

Прогнозите за приходите на Юнайтед в първия сезон от новия договор обаче се различават - според нюйоркската инвестиционна банка Jefferies International, клубът ще получи 70 милиона евро, а според Nomura Securities приходите ще са по-високи - почти 85 милиона евро.

„Клубове като Юнайтед са доста малко, така че очаквам, че в Nike ще направят всичко възможно, за да запазят отношенията си с клуба - прогнозира Майкъл Нейтънсон, анализатор в Nomura Securities. - За Юнайтед, тези дългосрочни спонсорски договори също са добро решение, тъй като приходът по тях не зависи от резултатите на терена, а е с гарантиран размер и може само да расте."

През миналата година се появиха информаци, че Юнайтед ще поиска нов 10-годишен договор с Nile на стойност 1,15 млрд. евро, но това най-вероятно ще се окаже слух, тъй като артикулите с логото на клуба не се продават толкова добре, колкото се очакваше. Според източници от Nike, приходите от стоки на Юнайтед са по-малко от тези, идващи от артикулите с логата на Барселона и Реал, а това може да усложни отношенията на клуба с Nike.

„Продажбите на стоките на Юнайтед са по-слаби от тези на другите европейски топ клубове и това вече е потвърдено от компанията - заяви източник от „Уолстрийт". - Това най-вероятно ще се отрази и на новата спонсорска сделка. Така че преговорите ще са много деликатни."

Отделно от това Юнайтед има и 7-годишен спонсорски договор с автомобилната марка Chevrolet, която е част от семейството на General Motors, който е на стойност 559 милиона щатски долари. Към тази сума прибавяме и очакваните по-високи приходи от ТВ права за Юнайтед, което означава, че общите приходи на клуба тази година ще са двойни по-високи в сравнение с миналата.

Що се отнася да участието на Nike в евентуалния трансфер на Кристиано Роналдо от Реал в Юнайтед, източник от клуба обясни, че това е „пожелателна новина". В дните, в които изтече информация, че двете страни ще преговарят за нов договор, веднага се появиха предположения, че всъщност Nike ще поеме сериозна част от разходите по покупката му, като ставаше въпрос за трансферна цена от порядъка на 75 милиона лири.

Тук има някакъв мотив, защото Роналдо е едно от рекламните лица на Nike в световен мащаб, но в Реал играе с екип на Adidas - германската компания е важен партньор на Белия балет. А връщането му в Юнайтед, ще отвърже напълно ръцете на Nike за експлоатацията на португалеца като носител на рекламни послания.

Вчера обаче тази теория понесе още един удар, след като един от старши директорите на Юнайтед - сър Боби Чарлтън обяви, че подобен трансфер не е бил обсъждан на сбирките на борда на директорите на клуба. Но във футбола всичко е възможно, така че ако Юнайтед и Nike се договорят, защо през лятото да не хвърлят една гигантска трансферна бомба? Явно в този случай парите не са проблем.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените