Промените във Формула 1 са вече факт, поне що се отнася до правилата, сега остава да видим как тимовете ще ги изпълнят. Затова и анализаторът на ВВС Джеймс Алън ни предлага шест акцента за новия сезон във Формула 1, на които трябва да обърнем внимание, за да разберем по-добре предизвикателствата, пред които са изправени тимовете в световния шампионат.
1. Промените в двигателите - промяната във формулата има смисъл за големите автомобилни компании, които участват във Формула 1. Моторите V8 с работен обем 2,4 литра не се срещат в масовото автомобилно производство, докато турбо агрегатите с обем 1,6 литра са масово застъпени.
Има промяна и ролята на системите за допълнителна мощност - от 60 kW за 6 секунди на обиколка, идващи от KERS към 120 kW за 33 секунди на обиколка, осигурявани от ERS. Освен това, правилата за двигателите във Формула 1 и тези за „24 часа на Льо Ман" се сближават, което е важна промяна за Ferrari.
Турбомоторите работят на 15 000 оборота максимум, а новите предавателни кутии за тях са 8-степенни с фиксирани предавателни числа за целия сезон. Правилата позволяват само една ауспухова тръба и забраняват обдухваните дифузьори. Охлаждането на двигателите и периферните им системи ще е сериозен проблем.
2. Ограничаване на ресурсите, използвани от отборите чрез спортните правила на Формула 1. Тук има нови ограничения във времето, през което тимовете могат да използват аеродинамичните си тунели, както и по отношение на работата със CFD симулаторите. С оглед на тези промени петъчните свободни тренировки в хода на състезателните уикенди все повече ще се ползват за изпитания на различни аеродинамични решения.
3. Допълнително намаляване на броя на двигателите. През 2014 всеки пилот ще може да ползва пет двигателя, през 2013 бройката беше осем. Така че надеждността и издръжливостта на моторите става важен фактор.
4. Теглото на болидите се увеличава от 642 на 690 килограма. Още отсега е ясно, че отборите ще имат проблеми да постигнат това минимално тегло - в колите се добавя баласт за по-добро разпределение на теглото, допълнителна електроника и т.н. Това е мярка, която се явява като санкция за по-тежките пилоти и вече срещна сериозна съпротива.
5. Количеството гориво за едно състезание се ограничава на 100 килограма, което е с 50 по-малко в сравнение с 2013 година. Има и още нещо - при работа на двигателя над 10500 об/мин, моторът може да получава не повече от 100 килограма гориво на час, като това се следи от специален сензор. Надеждността и точността на този сензор ще е от изключително значение през новия сезон.
6. Двойно повече точки за последното състезание през 2014, т.е победителят ще вземе 50, а не 25 точки. Освен, че идеята е битката за титлата да е отворена до самия край на сезона, това ще се отрази и на развитието на болидите през годината. Очаквайте, че малките тимове ще настроят развитието на колите си така, че да са най-бързи в последния старт, тъй като само за един уикенд ще могат сериозно да променят класирането си при конструкторите. А повече точки означават повече пари от ФИА и ФОМ.