Бразилската звезда на Hispania Racing Бруно Сена най-после призна, че опашкарят във Формула 1 има сериозни финансови проблеми, няма пари да развива колата си и дори не е сигурно, че и догодина ще е на стартовата решетка.
Испанският тим дебютира този сезон във Формула 1 без нито един тестов километър, като преди това бе на ръба на фалита, но бе спасен дни преди първия старт от бизнесмена Хосе Рамон Карабанте. Преди това HRT, който се казваше Campos Racing се пребори с Адриан Кампос начело за място във Формула 1, но почти веднага изпадна във финансова криза и не успя да плати на Dallara за създаването на шасито на тима за сезон 2010.
Карабанте изчисти дълга на Кампос, взе колите, но явно сега изпитва затруднения с финансирането на сезона.
Според непотвърдена информация, Сена и Карун Чандок, или по-скоро спонсорите им плащат по 5 милиона долара, за да се състезават в световния шампионат. Но недостигът на пари явно е сериозен, защото в последните стартове тимът ползва като титуляр и Сакон Ямамото, който редува болидите на Сена и Чандок и също си плаща, за да се състезава.
"Финансовите проблеми на тима се отразяват на развитието на колата ни тази година", заяви на пресконференция в Бразилия племенникът на легендарния Айртон Сена. "Все пак, имаме сили да изкараме до края на сезона. Няма как да сме като Red Bull, които за всяко състезание имат нови неща по колата си - големи или малки.
"Малко са отборите, които са сигурни отсега, че и догодина ще се състезават във Формула 1. В световния шампионат не е лесно. HRT и още няколко тима са сред тези, които още не могат да гарантират, че ще участват и през 2011."
Сена призна, че ситуацията в отбора се е променила от зимата насам, когато той подписа договора си да кара за HRT.
"Знаех, че ще е рисковано да дебютирам в напълно нов тим", обясни бразилецът. "Но ситуацията се промени много сериозно от времето, когато подписах до настоящия момент. Ние обаче имаме сериозен договор и не можех да предвидя какво ни очаква занапред.
"Тази година научаваме страшно много неща във Формула 1. Започнахме сезона без да сме правили тестове. Постоянно работим по колите, не може да се каже, че ги подобряваме, по-скоро се опитваме да ги направим по-издръжливи. Подобренията са малко - новият резервоар за гориво, нова електроника... Всеки уикенд оправяме нещо, за да вървим напред."
Бразилецът призна и за преговорите със закрития тим на Toyota във Формула 1 - шефовете и инженерите на HRT искат да използват компоненти от TF110, който така и не стигна до състезания, но според Сена ситуацията в момента е много сложна.
"Да, има преговори с Toyota, но не е лесно да ви кажа какво точно се случва. HRT иска да използва части от TF110, но те трябва да бъдат хомологирани от ФИА, така че ще е по-сложно от очакваното."
Малко преди да се оттегли от Формула 1 след края на миналия сезон Toyota вече разполагаше с готов болид за 2010 - TF110, като апетитите към готовите шасита и програмата за създаването и развитието им е много голям.
Преди HRT, сръбският тим Stеfan GP също искаше да ги купи, за да дебютира във Формула 1 с тях, но така и не получи одобрение от ФИА и загуби възможност да кандидатства заедно с другите новаци.