Проблемите с новия болид на McLaren - MP4-26 и по-точно липсата на притискане към пистата, притесняват двамата пилоти на тима Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, но световният шампион за 2008 прогнозира, че трудностите ще бъдат отстранени преди началото на сезона в Австралия в края на март.
Новият болид на McLaren не беше сред най-бързите коли на тестовете досега, а към това трябва да се прибавят и техническите проблеми с издръжливостта на МР4-26, които не позволиха на пилотите да изпълнят планираната за изпитанията програма.
Хамилтън обясни, че МР4-26 не е толкова зле като колата на тима от 2009 година, но призна, че болидът все още не е достатъчно бърз и стабилен.
"През 2009 беше ужасно, тъй като колата направо подскачаше по пистата, в завоите минавах на три колела, поднасяше и нямаше притискане към пистата - образно разказа за проблемите си Хамилтън.
"Сега тези проблеми ги няма, колелата не блокират на спиране, не се поднася, в завоите минаваме на четири колела, поведението на болида е добро, определено МР4-26 е по-добър от колата ни от миналата година, но определено притискането към пистата не е достатъчно... така че това е слабата му страна.
"Надявам се, че точно това ще бъде оправено преди първото състезание за сезона."
Другият пилот на McLaren Дженсън Бътън допълни, че не е бил кой знае колко ентусиазиран след първото си излизане с новата кола на пистата, но смята, че болидът има сериозен потенциал.
"Когато за първи път карах новия болид, определено не си казах: "Ей, с тази кола направо ще издухаме конкуренцията", нямаше как да го кажа - обясни Бътън. - Но може би и при другите е било така, новите коли са по-слабо притиснати към пистата заради промените в правилата, а и новите гуми работят по-различно в сравнение с тези на Bridgestone.
"Но в новата кола няма нещо, което сериозно да ме притеснява, смятам, че с промените на настройките, които ще правим, нещата ще се подобрят."
Бътън дори прогнозира, че на предстоящия 4-дневен тест на пистата "Каталуня" в Барселона McLaren ще успее да реши проблемите на МР4-26.
"Тази година, дори наскоро, имахме някои проблеми в тестовете, по отношение на доставката на нови части на пистата навреме, освен това надеждността на новия болид не е на нужното ниво, така че не успяхме да навъртим толкова обиколки, колкото искахме, а това се отрази и на първоначалното настройване на болида", обясни Бътън.
"Сега обаче ни предстоят 4 дни тестове и се надявам вече да нямаме проблеми и да запишем много обиколки, за да съберем повече информация за колата.
"Болидът има потенциал, има още много да ни даде, но досега нямахме време да реализираме потенциала му, все още не сме подредили цялата картинка, затова и не знаем как се справяме спрямо нивото на съперниците ни."