Пилотът на McLaren Люис Хамилтън даде кратко интервю за италианския вестник La Gazzetta dello Sport, в което се открояват два интересни акцента.
Единият е за съотборника му Дженсън Бътън, а другият за отношенията му с Фелипе Маса.
Хамилтън казва следното за Бътън: "Дженсън е много бърз и успя да изгради около себе си силен екип инженери и механици. Винаги искам да го победя и съм нещастен, когато не успея да го напрпавя. Но това не е проблем за мен от психологическа гледна точка. Бътън е открит човек, с когото се разбирам много добре.
"Ще е страхотно, ако двамата с него се борим един срещу друг за световната титла през 2012, но това много зависи от новия болид на McLaren."
Люис прави интересно признание за начина по който Бътън е успял да се интегрира в тима на McLaren и дори е намерил начин да изгради около себе си екип, с който да работи перфектно.
Това е изключително важно във Формула 1 - да изградиш около себе си екип, който да те подкрепя безусловно и на който можеш да се довериш.
Дали Бътън се разбира по-добре с екипа на тима от Люис?
Един интересен елемент, щрих, който обаче е показателен. За Коледа двамата пилоти на Мартин Уитмарш разпратиха личните си поздравителни картички, които се оказаха доста различни.
За своята Бътън избра смешна снимка, на която той е в кокпита на болида си, заобиколен от своите инженери и механици, всички направили смешни физиономии и нахлупили шапки като на Дядо Коледа.
Хамилтън се беше спрял на обикновена снимка от състезание или квалификация - как минава през бърз участък на пистата. По ирония на съдбата, McLaren избра почти същия кадър - двете коли на тима една до друга, но движещи се на сняг.
Дженсън и Люис искат да кажат нещо различно за себе си в края на 2011, нали така?
По странно съвпадение, Дженсън и Люис работеха с нови състезателни инженери през 2011. През новия сезон представянето на тима на пистата ще се ръководи от дошлия то Williams Сам Майкъл, така че ще видим какви промени той ще направи в екипите, които отговарят за двете коли.
Продължаваме към темата за Фелипе Маса.
Люис обяснява следното: "Твърде често през миналия сезон двамата с Маса се оказахме много близо един до друг на пистата. Фелипе е труден пилот за изпреварване, той никога не ти оставя място, където са го атакуваш. Но това няма смисъл да бъде твърде драматизирано. Нямам нищо лично срещу него."
Във Формула 1 понякога се говори език, който се различава от този, използван в ежедневието. Когато кажеш за някой пилот, че не ти оставя място, където да го атакуваш, просто означава, че той не кара честно, че нарушава правилата. Това определено беше важна тема през 2011 - Михаел Шумахер експлоатира това правило до ръба на прилагането му, когато му се налагаше да пази позицията си, не само на "Монца".
Най-вероятно през 2012 тази тема няма да изчезне, тъй като използването на DRS системата и късия живот на сликовете на Pirelli ще създадат много възможности за атаки и изпреварвания.
И за да бъдат намалени инцидентите и споровете между пилотите, ФИА изясни правилата за защита на позиция, уредени в член 20.3 на Спортния правилник на Формула 1.
Тази разпоредба забранява повече от една промяна на посоката при защита на позиция. Освен това се указва, че пилотът, който защитава позицията си и се връща на състезателната траектория, трябва да остави поне една широчина на автомобила между своята кола и края на трасето при приближаването към завоя.
Естествено, като повечето правила на ФИА и спортните регулации във Формула 1 са дефинирани не твърде конкретно и тълкуването им ще направи някои състезания по-интересни от очакваното.