Реал отново е №1 по приходи

Реал е футболният клуб, заработил най-много пари през сезон 2012-2013, като с това постижение Белия балет оглавява за рекорден девети пореден път класацията на Deloitte Football Money League.

В хода на сезона в касата на Реал са влезли 518,9 милиона евро, което е с 36,3 милиона евро повече от приходите на Барселона.

Манчестър Юнайтед, който беше начело на тази класация през 1996-1997 и 2003-2004, сега вече е извън Топ 3, което се случва за първи път в историята на Football Money League. В челната тройка обаче влиза Байерн, който има с 7,4 милиона евро по-големи приходи от тези на Юнайтед.

Най-големият скок в подреждането обаче принадлежи на Пари Сен Жермен - френският гранд излиза от десето на пето място с 81% ръст в приходите за сезон 2012-2013. Парижани спечелиха този сезон първата си титла от 19 години и освен това привлякоха Дейвид Бекъм за пролетния полусезон, точно преди той да се откаже от футбола. Солидните катарски инвестиции превърнаха ПСЖ в интересен партньор на рекламодателите и клубът отчита най-високи търговски приходи - 254,7 милиона евро.

За първи път в историята на това изследване клубовете, намерили място в Топ 30 на класирането прехвърлят границата от 100 милиона евро приходи за един сезон. През първия сезон на класацията - 1996-1997 това се отдаде само на лидера тогава - Манчестър Юнайтед.

И през сезон 2012-2013 Висшата лига има най-много представители в Топ 30 - шест клуба. Следват Серия А и Бундеслигата с по четири клуба, от Испания само Атлетико (Мадрид) влиза в компанията на Барселона и Реал, а Фенербахче се присъедини към Галатасарай и Турция вече има два клуба в престижната класация.

Анализаторите обаче предполагат, че в скоро време трябва да се очаква, че Барселона и Манчестър Юнайтед ще започнат да застигат Реал по отношение на приходите. Според прогнозите за близкото бъдеще, приходите на Барселона ще скочат твърдо над 500 милиона евро на година, а по отношение на Юнайтед редовното участие на клуба в Шампионската лига и доброто му представяне в турнира плюс предстоящото начало на рекламния договор с Chevrolet, най-вероятно ще върнат клуба в Топ 3.

В същото време обаче трябва да се очаква и повишаване на парите, които получават от тв права испанските клубове. Там вече се преговаря за колективна сделка, а не както е досега всеки клуб да си продава сам правата. Нещо подобно се случи в Италия през сезон 2010-2011 и това доведе до увеличаване на приходите на всички клубове.

Тази година Италия няма представител в Топ 8, което се обяснява със стагниращата местна икономика, което се изразява в по-ниски рекламни приходи, както и в по-слаба посещаемост на мачовете.

Новините

Най-четените