Успехите във Формула 1 имат три интересни количествени измерения, които са важни за всеки един пилот - световната титла, победа в Монако и естествено, победа в домашния старт.
Себастиан Фетел вече постигна първите две цели, но пилотът, който не харесва прякора си „Бейби Шуми" все още няма победа пред немска публика. Навремето Михаел също записа трудни битки докато започне да печели у дома.
Този сезон обаче Фетел доминира - шест победи от девет старта и отличен шанс да зарадва германците по трибуните на „Нюрбургринг" с нова победа.
Това обаче ще стане възможно, ако се реализират или не се реализират някои събития.
И първото от тях е възходът на Ferrari. На „Силвърстоун" Фернандо Алонсо направи Ferrari вторият отбор, успял да победи Red Bull този сезон, при това победата му беше убедителна. Испанецът беше много по-близо до пилотите на Кристиан Хорнър в квалификацията, а както се очакваше - беше по-бърз от тях в състезателно темпо. Ще е интересно да видим каква и колко голяма ще е стъпката напред на Скудерията. А и Алонсо е опасен противник, който го подцени, обикновено плаща скъпо за това.
В тима на Red Bull също ще е много интересно - все пак Марк Уебър има най-голям шанс да се пребори с Фетел, поне така казва традицията, когато става въпрос за подготовка на колите и неизползване на заповеди от бокса. Австралиецът отново си спечели симпатиите на медиите с това, че не прие безропотно заповедите от бокса в Англия, а сега шампионатът се завръща на пистата, на която той спечели първата си победа във Формула 1 преди две години.
Ще успее ли Уебър да победи в квалификацията Фетел и този уикенд? Или полпозишънът му на „Силвърстоун" беше резултат на по-бързата му адаптация към поведението на колата, работеща с „осаксатените" дифузьори, обдухвани от ауспусите. Забраната падна, но дали това ще върне нормалното разпределение на силите в Red Bull?
Още нещо за Алонсо - за разлика от „Силвърстоун", тук пилотите и инженерите на Скудерията няма защо да се притесняват от темпото с твърдите гуми, а темпото на Фернандо на сухата „Силвърстоун" беше много добро.
Битката в квалификацията ще е много интересна, като към нея трябва да добавим и непредвидимото време в планината Айфел - там може да завали без предупреждение в рамките на пет минути и пистата не съхне особено бързо.
Какво да очакваме от McLaren? Поведението и скоростта на колите на Дженсън Бътън и Люис Хамилтън пострадаха сериозно от ограниченията на дифузьорите, така че сега би трябвало да са по-бързи. Но във Валенсия, където трасето е сходно като конфигурация на това в Германия, колите на тима не вървяха добре, а промените в задното крило, които бяха тествани на „Силвърстоун", след това бяха отхвърлени от екипа.
Гран при на Германия е домашно състезание на Mercedes и двамата пилоти на тима: Михаел Шумахер и Нико Розберг. Представянето на тима се подобрява и екипът на Норберт Хауг вече изскочи на четвърто място в класирането на конструкторите. Промените и подобренията в ауспуховата система, които се появиха на „Силвърстоун" са стъпка напред и развитието на колата продължава и в Германия.
Другата голяма промяна, която трябва да видим на „Нюрбургринг" ще е в колата на Renault - техническият екип се отказа от ауспусите, които излизаха в предния край на въздушните кутии - решение, което тимът използва от началото на сезона досега.
За шестима пилоти Гран при на Германия е домашно състезание - към Фетел, Шумахер и Розберг добавяме Ник Хайдфелд, Адриан Сутил и Тимо Глок. Това е за статистиката.
Иначе на „Нюрбургринг" преобладават средно бързите и бързите завои, което означава, че това е трасе, „нарисувано" за Red Bull. Но ако Ferrari отново успее да се пребори с шампионите, то това ще означава много интересна втора половина на сезона, която започва този уикенд.