Победителят в Гран при на Япония Дженсън Бътън е уверен, че McLaren може успешно да се бори с болидите на Red Bull дори и на бързите писти до края на сезона. И увереност за това му дава успехът му на „Сузука", където той и Фернандо Алонсо изпревариха новия световен шампион Себастиан Фетел.
В Япония Бътън спечели третата си победа този сезон и смята, че тимът му вече може отново да се бори за световната титла.
„Мисля, че що се отнася до чистата скорост, като оставим настрана стратегиите, и до използването на гумите, ние се справяме доста добре на бързите писти - обясни Бътън днес в Южна Корея.
„Досега това беше една от слабостите ни в сравнение с Red Bull, но нещата се променят. Преди гледахме как Фетел и Уебър минават през бързите завои и си казвахме: „Как, по дяволите, успяват да го направят?" След това, на „Спа" бяхме много бързи и на „Сузука" спечелихме. Значи напредваме.
„Интересното е, че в Япония, в първия сектор на пистата, там където са бързите завои, ние бяхме по-бързи от Red Bull. За първи път от три години насам. Така че, уверен съм, че колата ни може да се бори за победи на бързите писти."
Бътън, който прави по-успешен сезон от съотборника си Люис Хамилтън, опроверга твърденията, че новите гуми на Pirelli имат най-голям принос за успехите му.
„Не знам дали се дължи на новите гуми и по-плавния ми стил на пилотиране - обясни Бътън. - Смятам, че и миналата година се представих добре. Но, на някои писти аз имах големи проблеми с износването на гумите, така че не винаги се получаваше."
Пилотът на McLaren прогнозира, че Гран при на Корея ще бъде много тежко за гумите състезание и прогнозира, че в неделя може да има и по пет спирания в бокса.
„Ще е трудно. С меките гуми ще е много трудно да правим по-дълги серии от обиколки - обясни световният шампион за 2009. - А за супер меките, направо не ми се мисли. Така че със сигурност ще има много спирания в боксовете. Имаме право на пет спирания в бокса, не повече, но може да се наложи да използваме всичките.
„Квалификацията ще е много интересна, всички ще внимават да не блокират гумите на спиране и да не оставят по-изтъркани места по тях, защото всяка една гума ще е ценна в състезанието. А на края на месеца отиваме в Индия, където пистата е бърза като „Сузука", но с разликата, че там ще е доста по-горещо, сега е над 35 градуса и това ще означава още по-тежко състезание за гумите.
„През октомври ни предстоят две много трудни и интересни надпревари. И тук не става въпрос само за чистата скорост, която можеш да измъкнеш от колата, а всеки един от нас ще трябва много да внимава и за гумите, защото те ще са решаващият фактор за победата."