Шефовете на Red Bull са обяснили на Марк Уебър и Себастиан Фетел, че няма да им бъде позволено да продължат враждата си, която се породи между двамата след катастрофата им в Турция. Важните фигури в тима се разбързаха при потушаването на напрежението, за да се предпазят от ситуацията, в която противопоставянето между пилотите може да излезе извън контрол.
След състезанието нито един от пилотите не пожела да поеме отговорност за инцидента, а самите шефове на тима не са на едно мнение кой е виновен за удара, който струва на Red Bull двойната победа в Турция. Цялата медийна истерия около катастрофата пък застрашава да отрови безвъзмездно атмосферата в тима.
А разцеплението в отбора и склонността да се подкрепи Фетел за сметка на Уебър в този спор, настрои част от медиите срещу Кристиан Хорнър и Хелмут Марко, които последователно бяха заловени от репортерите и анализаторите, че са излъгали за случките, предхождащи катастрофата.
Шефът на тима Кристиан Хорнър заяви, че действа максимално бързо, за да разреши цялата неприятна ситуация - всичко, което е по силите му, за да изчисти напрежението, което е обхванало тима.
"Най-важното нещо е, тъй като подобни ситуации с други пилоти са ми се случвали в други шампионати, е да извадим проблемите на бял свят, да ги решим и точно това ще направим и в този случай", заяви Хорнър.
"И двамата ни пилоти се борят за титлата и за победи, но от нас зависи те да се поучат от този инцидент и това да не се повтаря", допълни Хорнър, който е бивш пилот.
Хорнър е уверен, че Уебър и Фетел ще отчетат факта, че не само провалиха собственото си състезание в Турция, но и лишиха Red Bull от максимален брой точки.
Съветникът на тима по "моторспорт въпросите" Хелмут Марко хвърли вината за катастрофата върху Уебър, но Хорнър прие по-балансиран подход - според него и Марк и Фетел имат вина за удара.
Развитието на атаката на Марко срещу Уебър ще е показателно за отношението на шефовете на тима към австралиеца и амбициите му да стане световен шампион.
Но това не е нещо ново - Хемлут Марко е начело на програмата за развитие на млади пилоти на Red Bull, а Себастиан Фетел е най-голямата звезда на този проект. Което обяснява и по-сериозната подкрепа, която германецът получава от босовете на тима. Дори когато губи състезания.
От своя страна Фетел се опита да обясни изместването си вдясно в зоната за спиране с мотива, че е "изпуснал колата" - най-вероятно е минал през бабуна, която го хвърлила встрани. Ако вдясно от него не беше колата на Уебър, нямаше да има проблем, но Марк беше там и катастрофата беше факт.
Остават обаче още няколко неща за тълкуване. При излизането си от колата - пред и след като свали каската си - Фетел направи интересен знак с ръка, както хората определят някой друг като луд - без съмнение по адрес на Уебър. А още докато колата му се въртеше, Себ размаха ръка на заобикалиящия го Уебър. Какво подсказва това? Най-малкото, че Себ е очаквал Уебър да го пусне без проблеми напред и явно е останал неприятно изненадан от съпротивата на Марк. Наистина неприятна изненада, особено ако са ти казали по радиото, че другата кола няма да ти пречи.
Има още какво да се изяснява в този инцидент, който може да се окаже решаващ за битката за световната титла.