Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Роди ли се лятна Шампионска лига?

Рекордните 109 318 зрители върнаха лентата към времената от 50-те и 60-те години, когато на футбол в Европа са виждани такива тълпи. Сега най-големият стадион на Стария континент е "Камп ноу" в Барселона, но и той не е за над 100 000.
За сравнение миналата година дори мачовете на Кристиано и Реал Мадрид не пълнеха трибуните в Щатите. Турнирът определено измина голяма крачка напред.
Стадионите в САЩ са огромни, а дори и при видимо сериозно количество празни места, както е в случая на мача Манчестър Сити - Милан в Питсбърг, пак има по над 50 000 фенове.
А и футболна атмосфера, в случая създадена от фенове на Олимпиакос.
Над 69 000 фенове, основно на Ливърпул, изпълниха трибуните за мача с Милан в Шарлът.
Култови арени като стадиона на бейзболния "Янкис" в Ню Йорк видяха големи мачове - този е Сити - Ливърпул.
Юнайтед бе преследван от орди запалянковци, а четирите му мача генерираха средна посещаемост от над 68 хиляди!

Разбира се, това бяха само предсезонни контроли. Резултатите не са най-важното, а подготовката на отборите.

Но заключителните статистики показват, че това лято в Щатите се роди турнир, който може да извика зад Океана и останалите европейски колоси.

Купата на шампионите бе спечелена от Манчестър Юнайтед, а с нея вървеше и чек за 1 милион долара. Но не това е най-значимото за "червените дяволи". Техните 4 мача в турнира бяха изгледани от 280 000 фенове!

Общо 642 100 запалянковци видяха наживо 13-те мача, и то при условие, че имаше и провали откъм интерес като Олимпиакос - Милан (10 603 зрители) и Рома - Интер (12 169).

Средната посещаемост на турнира е 49 393 зрители, което го праща далеч пред най-високо посетената европейска футболна лига - Бундеслигата (43 000). Да, наистина за 13 мача, а не в цял сезон но... пък средната цена на билет за тези 13 двубоя бе 139 долара, сравнена с 22-те евро в германското първенство!

Турнирът е огромна крачка напред за популярността на футбола в Северна Америка, след като първото му издание миналата година привлече общо малко над 400 хиляди фенове. Тогава дори на мачовете на Реал имаше хиляди празни места.

Сега падна и рекорд в цялата история на Щатите със 109 318 зрители в Голямата къща - стадиона в Мичиган, където Реал и Юнайтед направиха шоу. Футбол пред такава публика се вижда много рядко.

От най-големите имена на европейския футбол това лято липсваха Байерн и Барселона, които имат общо 9 европейски купи. И без тях по терените на 13-те града в САЩ препускаха играчи на клубове, които са вдигнали общо 28 пъти трофея на шампион на Европа, както и 152 национални титли на страните си.

Догодина всеки от тези 8 клуба с охота пак би приел да е там. Байерн и Барса, видяли успеха на лятната Шампионска лига, също няма да откажат. А през 2015-а няма и Мондиал, което ще улесни надпреварата, защото сега доста звезди влизаха за малко минути и се включваха на по-късни етапи от турнира.

Операцията Купа на шампионите се оказа успех. А във футбола в наши дни успешните (и маркетингово и спортно-технически) проекти винаги се разгръщат.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените