Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър критикува представянето на доставчика на мотори на световните шампиони Renault, което той определи като „неприемливо".
Домашното състезание за Red Bull - Гран при на Австрия, се превърна в най-слабото за тима този сезон. Дениъл Рикардо завърши осми, а световният шампион Себастиан Фетел отпадна, след като загуби много време заради повреда в двигателя.
„Ситуацията просто не се подобрява - обясни Хорнър. - Надеждността е неприемлива. Представянето на моторите е неприемливо. Трябва да има някаква промяна в Renault. Не можем да продължаваме така."
Смята се, че през сезон 2014 новите V6 турбо мотори на Renault и Ferrari отстъпват по мощност и надеждност на двигателите на Mercedes и резултати го доказват. Пилотите на Mercedes спечелиха седем от изминалите осем състезания - 4 за Хамилтън и 3 за Розберг, а Рикардо успя да им отмъкне победата в Канада, след като и двамата получиха идентични повреди в средата на състезанието.
Превъзходството на моторите на Mercedes обаче дава шанс на клиентските тимове на германския производител: Williams, Force India и McLaren да се борят и понякога са побеждават фаворитите Red Bull и Ferrari, въпреки че болидите им не са толкова добри.
Според Хорнър, в Renault Sport са нужни „фундаментални промени", за да може тимът му да е сериозна опозиция на Mercedes.
„Нещо трябва да се случи там, защото това, което става в момента, просто не работи - обясни Хорнър, чиято репутация на тим шеф удари дъното след скандала в тима в Малайзия през миналата година, когато Фетел открадна победата на Марк Уебър. - Това обаче не е наша работа, не е наша отговорност. Ние сме крайният елемент по веригата и е неприятно да знаем, че сме доста по-назад от позицията, на която трябва да сме в класирането."
Хорнър потвърди, че Renault остава партньор на тима и догодина, но призна, че Red Bull търси и други варианти за доставчик на двигатели. Той обаче отхвърли възможността Red Bull да конструира и произвежда собствени двигатели за Формула 1 като „крайно невероятна".
„Първо, трябва да разберем какви са плановете на Renault - заяви Хорнър. - Тим като Red Bull не страда от липса на избор, дори и в тази ситуация, но ние искаме да сме конкурентноспособни в дългосрочен план.
„Ясно е, че създаването и производството на наши собствени двигатели, не е част от този план. Нямаме никакво желание да ставаме производител на мотори, но искаме да работим със силен партньор."
Този уикенд обаче гости на Red Bull на австрийската писта бяха група директори на групата VW-Audi Porsche.
Факт е, че двигателят, който Porsche използва в Льо Ман е с почти идентични технологии, с тези, които наложиха правилата във Формула 1 за тази година. Но това не означава, че моторът може автоматично да се прехвърли от прототипа 919 на следващия болид на Red Bull. Моторът на германците е 2-литров V4 с турбо, докато във Ф1 се използват V6, но с обем 1,6 литра, пак с турбо.
В същото време обаче стана ясно, че в Porsche няма много ентусиасти относно бъдещо партньорство с Red Bull. По-скоро, ако германската марка реши да участва във Формула 1, то тя ще го направи със собствен тим.
От Renault настояват, че развитието на мотора им V6 продължава, но признават, че все още не са там, където трябва да бъдат.
„Кристиан е недоволен, тъй като болидът на тима им не може да реализира пълния си потенциал, ние разбираме това и сме на същото мнение - обясни Роб Уайт от Renault F1. - Работим с всички усилия, за да постигнем по-сериозен прогрес максимално бързо, смятам, че вече показахме, че вървим напред и знаем, че Red Bull и Кристиан очакват много повече от нас."