Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сезон 2012 във Формула 1 вече започна

Предното крило на Red Bull ще е сред най-копираните елементи за догодина
Предното крило на Red Bull ще е сред най-копираните елементи за догодина

До края на настоящия сезон в световния шампионат във Формула 1 остават три състезания, но на практика в големите отбори вече се работи усилено за 2012, при това не от вчера. Себастиан Фетел си гарантира титлата при пилотите в Япония, Red Bull дублира първото място при конструкторите от миналата година в Корея, но още преди това всички бяха наясно, че достигането до тези крайни резултати е въпрос на време, а не зависи от други обстоятелства.

Което, като изключим лъскавите PR фрази, означава, че развитието на болидите на най-силните отбори, а и не само на техните, завърши в уикенда на "Монца", където Фетел разби и последните шансове на McLaren и Ferrari, че ще могат да стопят някаква част от аванса му.

И така, това означава, че в последните стартове за 2011 имаме възможност да гледаме нещо, което се случва много рядко - т.нар. "състезателни тестове" - състезанията си остават, но в тях карат коли, в които има много части и компоненти, които трябва да са напълно готови за 2012.

Никола Томбазис от Ferrari призна преди старта в Корея, че на пистата "Йеонгам" ще видим някои нови аеродинамични елементи, които са за 2012 - включително и новото предно крило на колите на Алонсо и Маса.

Двамата тестваха новото предно крило, но с него в квалификацията и състезанието кара Алонсо. Интересното беше, че в него лесно се виждат някои решения, заети от Red Bull и най-вероятно тази тенденция ще става все по-силна в следващите месеци.

В хода на квалификациите беше трудно да се прецени дали Фернандо направи грешка в последната си бърза обиколка в третата част на квалификацията, че Маса мина пред него, но що се отнася до резултатите - във втората и третата част на сесията нямаше кой знае каква разлика в представянето на двамата пилоти на тима.

Според някои италиански колеги, в този случай важното е нещо друго - новото крило няма за цел да подобри представянето на колата на Ferrari за 2011 година. Идеята е друга - да се разбере как работи предното крило на RB7 - точно от него тръгва почти идеалният въздушен поток, който осигурява отличен аеро баланс, както и огромна част от този поток, отиващ право към задния дифузьор, който пък осигурява стабилна задница на колата.

Аеродинамичната конфигурация на колите на Ferrari в Корея не им позволи по-висока скорост или по-добра стабилност в бързите завои, но някои анализатори предполагат, че тимът е направил важна крачка напред в друга посока - бързата смяна на посока на движение, т.нар "бързо завиване".

В Индия, в края на месеца, ще можем да видим още нови части и компоненти по колите на големите отбори, които се развиват за 2012. Защото залогът е много висок - затягането на правилата и липсата на тестове в хода на сезона означава, че ако Red Bull отново вземе сериозно предимство в началото на сезона, догонването на лидерите ще е много трудно. Както стана тази година.

"Фокусът на работа на тима вече започна да се мести в посока следващата година - заяви в Корея шефът на Red Bull Кристиан Хорнър. - Имаме по-малко от 4 месеца, за да създадем и конструираме напълно нов автомобил, това е и причината, поради която Ейдриън Нюи отсъства от това състезание. Той вече работи усилено по RB8 за догодина.

"Оставащите три състезания са единствената възможност, освен теста за млади пилоти, до появата на новите болиди за изпробване на нови неща. Ще се опитаме да научим всичко, което можем да измъкнем от колата, а това означава нови и нови неща по колите до финала на последното състезание в Бразилия."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените