Доставчикът на гуми на отборите във Формула 1 Pirelli декларира, че няма да помага или да пречи на нито един от тимовете, когато става въпрос за избора на сликове за следващия старт от календара - Гран при на Великобритания на „Силвърстоун".
Това изявление дойде в отговор на оплакването на Ferrari, че ако Pirelli предложи твърде твърди гуми за Англия, то италианците няма да могат да догонят Red Bull в битката за победата на Острова.
Последните подобрения в колата на Ferrari превърнаха Фернандо Алонсо в най-сериозния съперник на пилотите на Red Bull и във Валенсия испанецът завърши на второ място, като единствен успя да поддържа състезателното темпо на Себастиан Фетел и Марк Уебър.
Но в началото на сезона във Ferrari имаха проблеми с по-твърдите гуми на Pirelli и сега италианците се надяват, че за „Силвърстоун" тимовете ще получат сликове с по-меки смеси.
Окончателното решение за гумите за Гран при на Великобритания ще бъде взето най-рано утре сутринта, но в Pirelli са наясно, че този избор става все по-важен, като компанията има напълно ясна позиция по въпроса - гумите трябва да са подбрани така, че да са най-добрият възможен избор за всички отбори, не само за един тим.
„За нас това е голямо предизвикателство - обясни моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри. - Нашата цел е да се получават хубави и интересни състезания. Освен това, не искаме пилотите да правят твърде много спирания в бокса. На „Силвърстоун" може да бъде много горещо - ако температурата на пистата е висока, ще е трудна задача, защото трасето е много бързо, а настилката му е абразивна.
„Ако обаче времето е по-хладно, то тогава твърдите смеси няма да са за предпочитане, защото гумите ще се пързалят твърде много по асфалта и бързо ще се появи грейнинг. Това се все теми, които още ги анализираме. Първо ще прегледаме цялата информация, която сме събрали във Валенсия и до вторник сутринта трябва да сме взели решение за гумите за „Силвърстоун".
Хъмбъри призна, че е наясно колко важно ще е решението на Pirelli за развоя на битката на „Силвърстоун", но допълни, че за него и за компанията тезата да се помага на един или друг отбор или пилот, не е приемлива.
„Отборите имат различни мнения по въпроса - допълни Хъмбъри. - Ние редовно се съветваме с тях, но не искаме да фаворизираме или наказваме някой от отборите. Грижим се еднакво за всички в колоната. Най-важното за нас е да не ощетяваме никого. Някои решиха, че след състезанието в Барселона изборът на по-твърди гуми облагодетелства отборите, чиито коли са по-натиснати към пистата. Така че ние трябва да внимаваме много, за да не се окаже, че стратегията, изградена върху използването на твърдите гуми да ощети тима, който я е избрал. В същото време не искаме всеки пилот да прави по пет спирания в бокса от старта до финала. Така че трябва да намерим някакъв баланс.
„Не трябва да се пропуска и това, което е важно за нас, като доставчик на гуми - а то е, че не искаме повече от четири спирания в бокса на състезание. Надяваме се броят на боксовете да намалее на три, но що се отнася до „Силвърстоун", най-вероятно всички ще спират по четири пъти, без значение какви гуми ще им изберем. Но най-важното е да няма по пет спирания в бокса. Ще подберем гумите според изискванията на тимовете, в една голяма таблица записваме кой какво иска, какво харесва и какво не и след това избираме това, което допада на мнозинството от отборите. Така търсим правилните решения."