Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Остин съживява Формула 1

Битката за титлата във Формула 1 се подновява в столицата на Тексас - Остин
Пилотите харесват конфигурацията на американското трасе
Тук има завои, заети от най-интересните писти в света
Опашкарите Caterham и Marussia пропускат Гран при на САЩ
Управлението на Бърни търпи сериозни критики с оглед на състоянието, в което се намира Формула 1
Двамата пилоти на Mercedes ще трябва да определят новия световен шампион в последните три старта за 2014
Инициативата вече е у Люис Хамилтън

Завръщането на битката за световната титла във Формула 1 в Гран при на САЩ в Остин между Люис Хамилтън и Нико Розберг този уикенд е глътката свеж въздух, от която има нужда шампионатът, за да зарадва феновете си.

Паузата между стартовете в Русия и САЩ се оказа изпълнена с лоши новини - два от отборите на практика фалираха и няма да ги видим в Остин, ударите срещу управлението на Бърни Екълстоун стават все повече, икономическият модел на световния шампионат понася тежки удари, а критиките срещу собственика на Формула 1 стават все повече. ФИА и Жан Тод подозрително мълчат и всички са наясно, че това е затишие пред буря, която най-вероятно ще промени напълно физиономията на този спорт.

Затова и идеята, че битката се връща на пистата се посреща възторжено от всички. „Съркит ъд дъ Америкас" бързо се превърна в едно от любимите трасета на пилотите и феновете и в неделя определено ни очаква интересно състезание, макар и да знаем, че в него ще участват едва 18 коли.

В Сочи Хамилтън и Розберг осигуриха на Mercedes световната титла при конструкторите след деветата двойна победа на този сезон и сега трябва да определят помежду си кой ще е първенец в края на годината при пилотите. Три кръга преди края Люис има 17 точки аванс пред Нико, а един пилот може да спечели максимум 100 точки до края на сезона. Така че най-вероятно битката ще се реши едва на финала на сезона в Абу Даби, където пилотите ще получат двойни точки.

Дениъл Рикардо от Red Bull е единственият друг пилот, който има теоретични шансове за титлата, но с оглед на превъзходството на Mercedes и изоставането на австралиеца от Хамилтън - 92 точки, то битката ще е само между Люис и Нико.

Розберг изпусна инициативата на "Монца" и оттогава насам е в ролята на догонващ. Нико сбърка на два пъти в Италия и на практика поднесе победата на Хамилтън, а в Сочи също не се справи по най-добрия начин в завой №1, което провали стратегията му за състезанието. В Япония Нико просто не успя да отговори на скоростта, която демонстрира Хамилтън, а техническите проблеми, които го извадиха от състезанието в Сингапур нанесоха допълнителен удар на амбициите му.

В същото време Хамилтън спечели четири поредни състезания и превърна изоставането си от 29 точки в аванс от 17 точки. А и Люис се справя отлично в Остин - той спечели първия старт тук през 2012 с болид на McLaren.

Столицата на Тексас Остин има огромен шанс да остане в историята на Формула 1 като най-успешният домакин на старт от световния шампионат. Досега това не се е отдавало на нито един град в САЩ, въпреки многобройните опити, в които са участвали всякакви кандидати: от Финикс през Лас Вегас, та до Индианаполис.

Но трасето В Остин с дължина 5516 метра и 20 завоя е впечатляващо: то предлага изкачване и спускане, по-бавни и технични участъци, както и бързи завои, някои от които са буквално изкопирани от най-известните писти на света. И пилотите харесват това - все едно няколко писти са събрани в едно трасе.

Първият завой прилича на първия завой на „Ред Бул Ринг" в Австрия, а завои 2 и 3 са сходни като конфигурация на S-образния „Сена" на „Интерлагос" в Сао Пауло. Следват бързите завои 4, 5 и 6, които пък повтарят конфигурацията на известните „Маготс", „Бекетс" и „Чапъл" на „Силвърстоун", а завои 16 и 18 се карат също толкова трудно, колкото и завой 8 на „Истанбул парк".

Така феновете на Формула 1 за няколко часа ще могат да оставят зад гърба си мрачните новини, които постоянно идват от световния шампионат, за да се насладят на битката на пистата. Което е и най-важното, а що се отнася до щуротиите на Бърни да прави Гран при на Европа в Баку, да умъртвява малките тимове и да пъди големите спонсори от Формула 1, то можем само да се надяваме, че ситуацията ще се нормализира, защото дъното е опасно близо.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените