Битката за лидерството в Гран при на Италия на „Монца" продължи едва няколко обиколки, след което Себастиан Фетел успя да изпревари Фернандо Алонсо и оттам нататък беше недостижим за своите съперници. Но миналата година Фетел не успя да се справи с Алонсо в продължение на 61 обиколки на „Марина бей" в Сингапур и испанецът спечели за втори път тази надпревара, този път без чужда помощ.
Дали Алонсо ще спечели за трети път Гран при на Сингапур и ще отложи с още малко шампионския купон на Фетел?
За Сингапур Pirelli връща супер меките сликове - заради по-лошото сцепление, което дават прашните улици на азиатския мегаполис, а заедно с тях, отборите ще могат да ползват и меките гуми на компанията.
Това е добра новина за Ferrari, тъй като тимът има проблеми със загряването и експлоатацията на по-твърдите гуми този сезон. Но според Фелипе Маса, това не е единствената причина за изоставането от лидерите.
Алонсо беше в отлична форма миналата година в Сингапур и доминира в състезанието от старта до финала, може би сега отново точно тук той ще получи най-добрия си шанс да победи Фетел.
Естествено, в сметките за победата трябва да включим и пилотите на McLaren. Дженсън Бътън се справя перфектно с по-меките гуми, което ще му е от полза в Сингапур, а Люис Хамилтън е единственият друг пилот освен Алонсо, който има победа на това трасе.
Ще е интересно и да видим дали Михаел Шумахер ще повтори доброто си представяне от „Монца", където върна феновете към най-добрите си години във Формула 1. Миналата година дебютът му в Сингапур не беше особено успешен, но сега има шанс за нещо повече.
Характеристиките на трасето в Сингапур разделят пилотите - някои го харесват, други - не. Хамилтън е от тези, на които пистата им харесва: „Обичам уличните трасета и тук наистина много ми харесва.
„На практика тук са събрани две писти: има няколко доста бързи завои, които изискват колата да е добре настроена и да ти стиска да атавукаш сериозно, но има и доста 90-градусови завои, където скоростта е по-ниска, но техниката на пилотиране е важна.
„В тези завои е много важно да караш точно, да си търпелив, когато преследваш някого, да изчакваш всеки път гумите да „захапят", преди да дадеш газ. Ако си нетърпелив, то започваш да губиш време, защото претоварваш гумите и караш твърде агресивно."
Въпреки че миналата година трасето беше преасфалтирано, то пак си остава неравно, като около завои 13 и 14 има доста неравности. Тук пилотите карат по-малко от половината обиколка на пълна газ и има много спирания - това е едно от състезанията, в които спирачките се натоварват най-много. По-високите температури, дори късно през нощта изискват отлично охлаждане на спирачките.
Пилотите са доволни от осветлението на пистата, но все още никой не знае какво ще стане, ако в хода на състезанието завали - какво ще е сцеплението на трасето, как ще се виждат светлините през дъжда. Защото отражението на светлината във водата със сигурност ще затрудни пилотите. През този уикенд се очакват няколко сериозни превалявания, но между тренировките и квалификацията.
Уличните трасета наказват и най-малките грешки на пилотите, затова всеки път досега в Сингапур е имало кола на сигурността пред колоната и всички тимове я включват в състезателните си стратегии.
А в Red Bull поръчаха леда за шампанското за втората титла на Фетел.