Във Ferrari вярват, че Скудерията може да се бори със световните шампиони от Red Bull в предстоящите състезания, въпреки че в Гран при на Малайзия Фернандо Алонсо завърши на 9 секунди зад Себастиан Фетел.
В първите два старта от новия сезон във Формула 1 Red Bull качи по един пилот на подиума - Дениъл Рикардо в Австралия и Фетел в Малайзия. В Мелбърн обаче Рикардо беше дисквалифициран заради нарушение на правилата за ограничение на дебита гориво, което достига до двигателя, а на „Сепанг" Фетел нито за момент не можа да застраши двойната победа на Mercedes.
Алонсо от своя страна стартира 2014 с две четвърти места, но испанецът обясни, че колата на Ferrari не е достатъчно бърза, за да му даде шанс да се бори за място на подиума. В същото време шефът на тима Стефано Доменикали обясни, че колите на Ferrari са имали проблеми с гумите в Малайзия и изрази увереност, че в следващите стартове този проблем няма да се появи, което означава, че италианците ще се включат по-активно в преследването на Mercedes.
„Честно казано, не смятам, че разликата ни с Red Bull е толкова голяма - обясни Доменикали. - На „Сепанг" с твърдите гуми в жегата пилотите ни постоянно се оплакваха от липса на сцепление, просто не усещаха колите така както искаха, не бяха достатъчно уверени, за да атакуват.
„Смятам, че Mercedes има голям аванс на върха на класирането - допълни Стефано. - Но Red Bull и останалите, включително и Ferrari са повече или по-малко със сходни възможности, целта ни е да излезем начело в тази група. Имаме проблеми, които не са лесни за решаване, но нашите инженери вече работят по плана за решаването им, имаме да стопяваме пасив, който се вижда и с просто око."
Алонсо обясни, че на F14T не му достига скорост на правите в сравнение с болидите с двигатели на Mercedes. В Red Bull е налице същият проблем и заради това шефът на тима Кристиан Хорнър прогнозира, че в Бахрейн през уикенда авансът на Люис Хамилтън и Нико Розберг ще е още по-голям в сравнение с първите две състезания.
Според Доменикали липсата на скорост на правите не се дължи само на по-ниската мощност на мотора на Ferrari.
„От една страна е мощността, осигурявана от двигателя и спомагателните системи - обясни Доменикали. - Освен това, трябва да имаме предвид и работата на аеродинамиката на колата при висока скорост. Тук също изоставаме, смятам, че направихме крачка напред, подобрихме представянето си, но това все още не е достатъчно."