Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Предстартово боричкане

В Red Bull демонстрираха умерен оптимизъм в началото на тестовете
Алонсо все още не е доволен от развитието на Ferrari F2012
Новият болид на Mercedes се появи в Барселона
Caterham първи показа колата си за 2012
Колата на Force India и Нико Хюлкенберг бяха най-бързи във втория ден в Барселона
Алонсо все още отказва да прецени силата на съперниците си
Тестовете започнаха без особени новини при Williams
Двамата пилоти на Toro Rosso още свикват с тима
Lotus се оттегли от тестовете заради проблеми с новата кола
Сена измести ветерана Барикело в Williams
Дитрих Матешиц гарантира на Марк Уебър, че в Red Bull няма да има пилот №1
Същото Матешиц каза и на Фетел
HRT върти обиколки с колата си от миналата година
Михаел Шумахер призна, че е очаквал повече от W03
Уебър обяви, че се е справил с проблемите с гумите от миналата година
Хамилтън похвали работата на световните шампиони
След освобождаването на Трули, във Ф1 вече няма италиански пилоти
Ако Ferrari не участва в битката за титлата, за италианците това ще е провал
Пилотите на Sauber обявиха пред медиите, че искат по-бърз болид
Феновете на Роберт Кубица все още го чакат

Когото и във Формула 1 да попитате за прогнозата му за сезон 2012, ще получите един и същи отговор: Още е много рано. До старта в Мелбърн, с който ще започне битката за световната титла остава по-малко от месец, а тимовете в световния шампионат определено не са засипали с новини и информация феновете.

След една тестова сесия и половина - четири дни на „Херес" и два на „Каталуня" (днес и утре е втората част на теста) - картината изглежда позната, но никой не се наема да я тълкува еднозначно.

Всички отбори без два вече показаха новите си автомобили, като в началото на изпитанията в Барселона дойде и премиерата на Mercedes W03, колата, която беше чакана най-нетърпеливо от съперниците, но Михаел Шумахер и Норберт Хауг постоянно се опитват да обяснят, че при тях няма нищо „специално", а Хауг в типичния си стил обясни, че не „може от четвърто място да скочим на първо". Но темпото и възможностите на W03 тепърва ще се тълкуват.

По-интересно е при Red Bull и McLaren, двата отбора, от които се очакваше да покажат болидите, които да се борят за титлата този сезон. И първите тестове подкрепят тази теза - времената и дългите серии обиколки на пилотите на двата отбора ги поставят доста пред другите. И за да е още по-весело, всеки един сочи другия за фаворит.

Люис Хамилтън обясни, че според него новият болид на Red Bull - RB8 е по-бърз от новата кола на McLaren, но това признание дойде след настойчиви въпроси по темата от репортерите на тестовете.

Естествено, нито един от отборите не съобщава с какво количество гориво излизат колите му на пистата и естествено, всеки пилот работи по индивидуална програма, насочена към развитието на колата, а не за подобряване на времената на пистата, резултатите в края на деня не са толкова важни. Какво казват пилотите за петъчните свободни тренировки - и тук класирането няма значение. Важно е какво си постигнал и какво си скрил зад резултата.

Все пак вчера програмите на Хамилтън и Фетел съвпаднаха за известно време - и двамата симулираха цяло състезание и накрая световният шампион завърши пред Люис.

„Просто се опитвах да си свърша работата - обясни Хамилтън в края на деня. - Май програмата ни за дългите серии от обиколки е сходна. Аз през цялото време бях с вече карани гуми, а мисля че той започна втората серия от обиколки с чисто нови гуми. Но, като цяло смятам, че новата кола на Red Bull изглежда много бърза, може би те са малко по-бързи от нас. Но не знаем кой с колко количество гориво е бил - рано е да се правят каквито и да са прогнози. Но известно време карах зад Фетел и останах с впечатлението, че колата му се държи много добре на пистата."

След това Люис изрично потвърди, че според него, в момента Red Bull разполага с най-добрата кола - както за квалификация, така и за състезание.

Но британецът допълни, че новият McLaren MP4-27 се представя по-добре в сравнение с „Херес", въпреки че по колата няма нови компоненти. Поведението на болида в бързите завои - най-важната характеристика на „Каталуня" - според Хамилтън е впечатляващо, въпреки липсата на обдухван дифузьор.

„Всъщност останах изненадан, колата се държи много добре в бързите завои - обясни Люис. - Смятам, че основата за развитието на този болид е по-добра в сравнение с колата ни от миналата година. Тоест, вече разполагаме с по-добра кола в сравнение с 2011".

Световният шампион Себастиан Фетел определи като „забавно" импровизираното състезание с Хамилтън вчера, в хода на което той догони и изпревари британеца. Програмите на двамата съвпаднаха, но двамата се настигнаха на пистата когато всеки беше на различен етап от своята програма - Фетел кара няколко обиколки зад Хамилтън, след което успя да го изпревари.

„Да, беше забавно, двамата малко се погонихме - обясни вчера Фетел. - Естествено, в хода на тестовете никой не иска да пречи на колегите си, но когато видиш друга кола на пистата, нормално е да искаш малко да се погоните. Смятам, че двамата бяхме с различно количество гориво на борда, така че трудно е да сравним времената. Но е забавно да преследваш някого няколко обиколки и след това да атакуваш, това прави тестовете по-интересни.

„Според мен, McLaren се представят много силно преди началото на сезона. Колите на тима навъртяха много обиколки, при това с постоянно темпо. Все още е трудно да се прецени кой каква скорост е постигнал, но според мен по отношение на нивото на представяне Хамилтън и Бътън са много напред. Що се отнася до другите, те не могат да постигнат същия брой обиколки като McLaren, така че е трудно да се прецени докъде да са стигнали."

На същото мнение е и звездата на Ferrari Фернандо Алонсо, който призна, че тимът все още не може напълно да разбере и да използва на 100 процента новият болид F2012. При създаването на новата кола дизайнерите предприеха максимално „агресивен дизайн", а на първия тест Алонсо обясни, че тимът е разгадал около 20% от колата. Все пак, според него нещата вървят по-добре в Барселона.

„Продължаваме да събираме информация за поведението на колата, информация, която вече трябваше да имаме, но новият болид се оказа по-сложен, така че трябва да положим повече усилия - обясни Алонсо. - Не сме най-бързите, но не сме и най-бавните. Но миналата година още в първия ден на тестовете успяхме да направим пълна симулация на състезание, а в Австралия се оказахме на секунда и половина зад Red Bull. Не искаме надеждна, но бавна кола.

„Още не знам дали ще можем да се борим с Red Bull от началото на сезона - допълни испанецът. - Още е рано да се каже. Целите ни са амбициозни, това е нормално за Ferrari. Ако искаш да си претендент за титлата, трябва да започнеш да печелиш от първото състезание. Но в момента може би още не знаем докъде точно сме стигнали. В Мелбърн ще е по-горещо, така че се надявам, че това ще ни се отрази добре, но още е рано за прогнози."

Всички тимове и пилоти, които участват в първите два теста за годината обясниха, че основните задачи за този сезон пред тях са две: справянето с новите гуми на Pirelli и компенсирането на загубеното аеродинамично притискане заради премахването на обдухвания дифузьор. Който се справи най-добре с това и има бърза кола, може да се надява на сериозни успехи през сезона. Тепърва предстои да видим кой се е справил най-добре с тази семпла, но трудна рецепта.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените