Първите тестове за сезон 2012 във Формула 1 се очакваха с огромен интерес. Всички тимове работеха на тъмно през зимата, сравнението на теория още беше трудно. Очакванията бяха големи и определено бяха оправдани...
Естествено, цялата информация за първите четири дни на тестовете за сезон 2012 трябва да се приема с известни резерви, все пак резултатите може да не са показателни или дори заблуждаващи, понякога дори информацията не може да се дешифрира. Но все пак, ето как преминаха тези четири дни на "Херес".
Първи ден
Няколко отбора избраха "Херес" за представянето на новите си болиди, но голямата новина за деня беше първото време в класирането на завърналия се във Формула 1 световен шампион за 2007 Кими Райконен. Финландецът, който вече кара за Lotus, прекара два сезона в световния рали шампионат и демонстрира отлична форма с бързи и стабилни обиколки. Четири серии от бързи обиколки в сутрешната сесия, оттам изскочи и първото му време за деня, което така и не беше подобрено - 1.19,670 минути в най-бързата му обиколка.
Пол ди Реста беше единственият, който заедно с Райконен успя да слезе под 1,20 минути за обиколка, а близо до тях се оказа Нико Розберг, но той кара колата на Mercedes 2011 - с обдухван дифузьор, така че времето му не е коректно спрямо другите нови болиди.
В бокса на Red Bull цяла сутрин чакаха доставка на нови части и елементи - летището в "Херес" беше затворено заради мъгла, но след това Марк Уебър записа силна следобедна сесия. С новия RB8 Марк постигна 4-о време, изпреварвайки сънародника си Дейниъл Рикардо с Toro Rosso.
McLaren и Ferrari не започнаха толкова впечатляващо първите тестове - Дженсън Бътън остана осми, а Фелипе Маса - девети.
Втори ден
Михаел Шумахер, отново с колата на Mercedes от 2011 зададе темпото през втория ден, но по-важно беше представянето на Марк Уебър, който оглави класирането на пилотите, каращи болиди версия 2012. Уебър навъртя 97 обиколки за деня, който беше определен като "обещаващ" от тима. Рикардо, който за втори ден кара колата на Toro Rosso беше единственият, който успя да се доближи на по-малко от секунда от времето на Уебър.
Резервният пилот на Force India - Жул Бианки, който кара само сутринта, завърши на 4-о място, като изпревари Райконен. Финландецът обаче загуби по-голямата част от сутрешната сесия, тъй като мина през зоната за сигурност на "Curva Dry Sac". След това в колата на Бианки седна Ди Реста, който с VJM05 завърши деня на шесто място, пред Маса и Бътън. Серхио Перес смени Камуи Кобаяши в колата на Sauber и остана девети, точно пред Пастор Малдонадо. Хейки Ковалайнен призна, че се адаптира към пилотирането на Caterham със система KERS - за първи път в историята на тима на Тони Фернандес и завърши 11-и, пред Педро де ла Роса.
Трети ден
Световният шампион Себастиан Фетел, Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо дебютираха с новите болиди за 2012. Розберг запази първото място зад волана на Mercedes W02, което отново направи втората позиция в класирането най-важна. И за това второ място се пребори Ромен Грожан, който постигна 1.18,419 минути в първия си ден зад волана на Lotus E20. И това се оказа най-доброто време на болид версия 2012 за четирите дни на "Херес".
Фетел беше единственият, който се доближи на разлика по-малка от 1 секунда от Грожан, а четвърти остана Хамилтън с McLaren MP4-27, на още 0,2 секунди на 4-ото място. Жан-Ерик Верн - още един дебютант - остана на пето място с Toro Rosso, точно пред Перес със Sauber, който обаче имаше проблеми с налягането на маслото в трансмисията.
По трибуните на "Херес" се събраха доста испанци, за да гледат дебюта на Алонсо с новия болид на Ferrari - Фернандо остана седми, изпреварил Бруно Сена с Williams и резервния пилот на Caterham Гиедо ван дер Гарде. Сутринта от пистата излетя Бианки - на завоя, кръстен на Сито Понс, а това сложи край на програмата на тима за деня.
Четвърти ден
Алонсо успя да оглави класирането в края на изпитанията на "Херес" и записа второто най-добро време за болидите за 2012 година. Испанецът стигна рано сутринта до това постижение и въпреки че имаше проблеми следобед, времето му не беше подобрено.
Авансът му пред втория в размер на 0,7 секунди е впечатляващ, като се имат предвид пилотите, които останаха зад него. Верн опази второто място въпреки атаките на Фетел. Световният шампион имаше проблеми с електрическата система на RB8 сутринта, но следобеда, когато условията не бяха толкова добри все пак стигна до 1.19,606 минути за обиколка.
Хамилтън, Грожан и Кобаяши успяха да се доближат на по-малко от Алонсо, а Камуи беше причината за кратко прекъсване на сесията - заради изтичане на хидравлична течност от колата му. В първия си ден зад волана на новата кола на Force India Нико Хюлкенберг завърши седми, а след него останаха Сена и Ярно Трули.