Люис Хамилтън с McLaren взе първата си победа във Формула 1 от април, когато победи в Китай, след като надделя в битката срещу Фернандо Алонсо с Ferrari и Марк Уебър с Red Bull и финишира пръв в Гран при на Германия на пистата „Нюрбургринг".
Уебър тръгна първи, но завърши едва трети и това се оказа най-предното класиране на пилот на тима на Кристиан Хорнър, след като световният шампион Себастиан Фетел завърши четвърти, но успя да се пребори в самия край на надпреварата с втория пилот на Черните кончета Фелипе Маса.
Уебър едва не угаси колата си на старта на състезанието и веднага беше изпреварен от Хамилтън, като двете коли на Ferrari също го атакуваха на влизането в първия завой. Уебър успя да опази второто място, преследван от Алонсо, а Фетел мина пред Маса, който остана във външната страна на завоя и беше изпреварен и от Нико Розберг с Mercedes.
В началото на втората обиколка Алонсо загуби позицията си, след за кратко излезе от пистата и Фетел успя да го изпревари, но след това, Фернандо си върна позицията, след като атакува при следващото минаване на първия завой. Малко по-късно, на спирането за завой №10 Фетел стъпи на мокрите бели линии, маркиращи края на трасето и се завъртя. Шампионът се върна бързо на пистата, но тримата пилоти пред него в класирането вече се бяха откъснали напред.
Първите спирания в бокса започнаха с Уебър - 14 обиколка. Първоначално той загуби време заради трафика, в който беше попаднал, но след като пистата пред него се изчисти, Марк отново започна да дава най-бързи времена в отделните сектори и след като Хамилтън и Алонсо спряха в бокса в 16 обиколка, при връщането си на пистата се озоваха зад австралиеца.
В това време Маса, който беше с изтеглен назад първи пит стоп спря за гуми и Уебър поведе колоната - за първи път през 2011, но Марк не успя да се откъсне пред Хамилтън и Алонсо.
Вторите спирания в бокса започнаха в 30 обиколка, отново с Уебър, а в следващите два тура при механиците си спряха Хамилтън и Алонсо.
Този път обаче стратегията на австралиеца не проработи. Хамилтън се върна на пистата пред Уебър и успя да защити позицията си в първите няколко завоя. Алонсо успя да изпревари и двамата, но при връщането му на пистата испанецът беше атакуван от Хамилтън, който вече със загрети гуми и го атакува успешно от външната страна на завой №2. Така Люис си върна първата позиция веднага след това закова аванса си на около 3 секунда.
Гумите медиум, които лидерите оставиха за накрая се очакваше да са доста по-бавни и водачите се опитаха да отложат максимално момента, в който трябваше да карат с тях. Хамилтън спря за смяна на гуми в 50 обиколка и въпреки че Алонсо изкара още две обиколки на пистата, Люис пак се оказа пред него при връщането на испанеца на трасето.
Уебър пое по-голям риск и остана на пистата с меките сликове до 56 от общо 60 обиколка, но това не му помогна и той се върна на трасето зад Хамилтън и Алонсо. Хамилтън беше неудържим по пътя към победата и дори записа най-бърза обиколка в предпоследния тур от надпреварата.
Фетел се озова зад Маса при първите спирания в бокса и оттам нататък преследваше отблизо бразилеца. При последното спиране, вече за твърдите гуми, механиците на Фетел се справиха по-бързо и върнаха германеца пред Маса на пистата. Все пак Себ, за първи път през 2011 година завърши извън Топ 3 на финала.
Зад Маса остана Адриан Сутил с Force India, който направи най-силното си състезание тази година и кара само с две спирания, като на финала се оказа последният пилот, който не беше затворен с обиколка от победителя. Сутил се справи с двамата пилоти на Mercedes Нико Розберг и Михаел Шумахер, а 7-кратният световен шампион загуби време заради завъртането, което направи в завой №10 в средата на състезанието.
Камуи Кобаяши със Sauber се пребори за деветото място, след като тръгна 17-и, направи много силен старт и кара само с две спирания в бокса. Японецът победи Виталий Петров с Renault, който пък изкара много дълга първа серия от обиколки с гумите, с които стартира в състезанието и това му струва много време и няколко загубени позиции.
Другият пилот на McLaren Дженсън Бътън нито веднъж не стигна до челото - британецът се забави на старта и потъна от 7-о до 10-о място, после се оказа в трафик, бори се с Петров, но след като изпревари Розберг за шестото място, от бокса го прибраха, тъй като се оказа, че има повреда в хидравликата.
Другият немски пилот в състезанието Ник Хайдфелд отпадна злощастно, след като се удари с Пол ди Реста в първата обиколка, беше наказан с минаване през бокса, а накрая се удари със Себастиан Буеми за спирането за шикана, което го прати в зоната за сигурност, откъдето Ник нямаше как да излезе, а беше останал и без предно крило.