Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Спортът ще загуби над 15 милиарда евро заради коронавируса

Особено силно ще бъдат засегнати спонсорските сделки с авио, автомобилните, енергийните и финансовите компании, които се очаква да бъдат ударени най-сериозно от финансовата криза, предизвикана от COVID-19.
Особено силно ще бъдат засегнати спонсорските сделки с авио, автомобилните, енергийните и финансовите компании, които се очаква да бъдат ударени най-сериозно от финансовата криза, предизвикана от COVID-19.

Спортът е поставен под угрозата от загуба на милиарди под формата на спонсорство само в рамките на 2020 година заради глобалната пандемия от коронавирус, а финансовият ефект ще продължава да се усеща в следващите няколко години, сочи нов доклад на темата, цитиран от английския "Таймс".

Според доклада приходите от спонсорски договори ще се свият от сегашните около 42 милиарда евро до около 26 милиарда, което ще е спад с 37% само в рамките на тази година.

Очаква се това да удари цялата спортна индустрия, но сериозно ще повлияе на футбола, който генерира около 15 млрд. евро приходи от спонсорски договори. Сериозно ще се усети този ефект и в олимпийските спортове.

Докладът е дело на маркетинговата компания "Two Circles" и сочи още, че много сделки за спонсорство ще пропаднат, а други ще бъдат прекратени в резултат на орязването на разходите на компаниите или на фалити.

Особено силно ще бъдат засегнати спонсорските сделки с авио, автомобилните, енергийните и финансовите компании, които се очаква да бъдат ударени най-сериозно от финансовата криза, предизвикана от COVID-19.

"След като спортът на глобално ниво бе прекъснат през март, това ограничи възможностите за привличане на нови спонсори, а орязването на разходите ще повлияе сериозно и при сключването на нови сделки", споделя изпълнителният директор на "Two Circles" Гарет Балч.

Балч казва още, че спортове, които са успели да използват дигитални технологии, за да достигнат до аудиторията си, са в най-добри позиции да задържат спонсорите си и да привлекат нови.

"Въпреки че всеки аспект от спорта в момента е в криза, сме сигурни, че спортната икономика отново ще процъфти", добавя Балч.

Докладът пресмята, че средствата, отделени за спонсорски договори, от авио компаниите ще спаднат, а тези от финансовите компании, които са сред най-големите спонсори, може да спаднат с до 45%.

 

Най-четените