Президентът на Ferrari Серджо Маркионе предлага нов вариант на сътрудничество с Red Bull за следващия сезон във Формула 1, въпреки че той не се отличава кой знае колко от предишния, който беше отхвърлен от бившите световни шампиони. Но сега ситуацията е доста по-различна - в Red Bull са сериозно притиснати от времето и нямат почти никакъв избор.
След като Red Bull получи отказ от Mercedes за доставка на мотори за догодина, тимът се обърна към Скудерията, а на преговорите на „Монца" се включи лично Маркионе, който обясни, че ще е страхотно, ако двата отбора се споразумеят.
По-късно обаче стана ясно, че италианците предлагат на Red Bull за догодина мотори версия 2015, а малко по-нататък от Ferrari се отказаха от всякаква сделка.
Собственикът на Red Bull Дитрих Матешиц и неговият съветник доктор Хелмут Марко пък обявиха, че не искат мотори от предишния сезон, но малко по-късно вече нямаше какво да дискутират.
Интересното е, че през цялото време офертата към другия тим на Матешиц - Toro Rosso, е била валидна, а оттам на няколко пъти заявиха, че много ще се радват, ако това стане реалност.
В момента Red Bull все още нямат мотор за следващия сезон, след като получиха откази от Mercedes и Ferrari, а преговорите с Honda едва ли ще доведат до успех, тъй като Рон Денис и McLaren имат право на вето върху такава сделка.
Сега Маркионе обяви, че е готов да постави началото на съвместна техническа програма с Red Bull, която ще позволи на тима да развива двигателя, който ще получи от Маранело.
„Все още имаме възможност да работим съвместно с Red Bull за развитието на двигателя и хибридните системи, които те могат да получат от нас - обясни Маркионе. - Отново потвърждавам това, има такъв вариант.
„Но отново не става въпрос за двигатели, същите като тези, които Ferrari дава на нашите пилоти във Формула 1.
„Става въпрос за отделен проект, в който Ferrari ще участва с инженери и ще помага за развитието на моторите, които ще доставяме на Red Bull и други желаещи. Но тези мотори не могат да са същите като тези в нашите болиди."
Маркионе потвърди, че вече е разговарял с Матешиц и доктор Марко относно тази идея.
„Казах за това на Матешиц, както и на Марко - обясни големият шеф на FIAT Chrysler Automobiles. - Мечтата ми не е да победим Mercedes. Искам да реализираме пълния потенциал на Ferrari, което е нещо повече. Затова ще е глупаво да споделяме с някои от най-силните ни съперници важни тайни при моторите, неща, които са част от нашата ДНК. Но сме готови да предоставим инженерните ни способности в полза на нашите партньори."