Първият ден от първата тестова сесия на пистата „Каталуня" край Барселона се оказа изпълнен със събития за деветте тима, които се готвят за сезон 2015 във Формула 1. При това далеч не с приятни събития и изненади, защото в рамките на един ден в Каталуня тимовете се сблъскаха с проблеми, които се появяват по-рядко през сезона.
Трудностите вчера започнаха още сутринта, при това за световните шампиони от Mercedes - шампионът за 2014 година Люис Хамилтън издържа само два часа в новия болид на тима W06 и се прибра в бокса. Оказа се, че британецът е болен, има треска и температура и лекарите са му забранили да се върне на трасето. А и той самият обясни, че в това състояние няма да е много полезен на тима.
След като потвърдиха, че програмата на Люис за вчера приключва, от Mercedes обявиха, че ще го замести тестпилотът на тима Паскал Верлен - на пръв поглед логично решение, ако в бокса на Mercedes не присъстваше и титуляра Нико Розберг. Това веднага породи поредица слухове, че в Mercedes искат да се застраховат срещу недоволство на пилотите си и затова няма да осигурят на Нико повече време в новата кола, отколкото му се полага по план. Краят на конспиративните теории дойде с новината, че Розберг е контузен - прищипан нерв на врата след последните тренировки преди началото на тестовете. И липса на яснота дали Нико ще може да кара днес или ако излезе на пистата, колко точно ще издържи в колата. Проблемите с пилотите докараха до тих ужас инженерите на Mercedes, които са на прага за запишат закъснение в развитието на болида W06, а до старта на новия сезон в Мелбърн не остава много време.
Най-доволен от цялата тази бъркотия се оказа Паскал Верлен - протежето на Mercedes кара вчера предиобед за Force India, а след това беше приятно изненадан, че ще смени Люис Хамилтън в болида на шампионите. А тестът с тима на Вижай Малия беше уговорен по линията на това, че Mercedes е доставчик на мотори на Force India и иска Паскал да натрупа повече опит.
Освен това, във Force India още не са готови с новия си болид VJM08, който сериозно закъснява, но обещаха, че колата ще се появи за последните тестове преди началото на сезона, които отново ще са в Барселона и ще приключат точно две седмици преди старта на сезона. Затова и Верлен въртеше обиколки с болида от 2014, а титулярните пилоти на тима вчера трябваше да почиват, но Серхио Перес се появи предсрочно на трасето.
За някои на „Каталуня" вчерашният ден беше доста по-добър - Пастор Малдонадо успя да повдигне духа на всички в Lotus с първото си време от сесията, като изпревари Кими Райконен с Ferrari с 0,156 секунди, но в този случай по-ценно е постижението на финландеца, които кара със средно твърдите гуми, а Пастор записа най-добрата си обиколка с меките сликове. И двата тима обаче записаха крачка напред в сравнение с миналата година, особено Lotus, които рядко успяваха да завършат повечето състезания.
Неприятните изненади отново бяха запазени за McLaren. Дженсън Бътън записа едва 21 обиколки преди новият мотор на Honda да спре да работи. Този път проблемът се оказа дефектна изолация на мотор-генератора MGU-K, а японците обясниха, че да се реши проблемът трябва да се изработи нов компонент с нов дизайн, като той ще е готов най-рано в събота. Днес Фернандо Алонсо ще се върне на пистата с новия МР4-30, но е въпрос на време повредата от вчера да се повтори и да се наложи нова смяна на двигателя на болида.
Също неприятно завърши деня и тестпилота на Williams Сузи Волф и дбютанта на Sauber Фелипе Насър, които се удариха в странен на пръв поглед инцидент. Сузи хвърли вината върху Насър, който обаче отрече и предположи, че съпругата на шефа на Mercedes Тото Волф просто не го е видяла. Ударът е станал в първата обиколка на Сузи след излизането от бокса, тя не е карала бързо, но явно с Фелипе не са се разбрали откъде ще е най-добре той да я заобиколи.
Днес екшънът на пистата „Каталуня" продължава и все още не е ясно дали Нико Розберг ще кара и дори да е така, дали ще издържи цял ден.