Интервю с Михаел Шумахер, заснето седмици преди ски инцидента, бе разпространено от неговото семейство.
Седемкратният световен шампион във Формула 1, претърпя тежки наранявания след падане във Френските Алпи, където бе на почивка с близките си в края на декември 2013 г.
От семейството на звездата отказват да дават информация за акуталното състояние на бившия пилот, за когото се грижи екип от специалисти в имението му край Женевското езеро.
В интервюто Михаел отговаря на 10 въпроса, връщайки се към своята знаменита кариера.
1. Коя е най-емоционалната ви световна титла: първата през 1994 г. или първата с Ferrari през 2000 г.?
Най-емоционалната определено е тази на "Сузука" през 2000 г. с Ferrari. Все пак бяха изминали 21 години без шампионска титла за тима. Четири години се борих за постигането й и накрая през 2000 г., на "Сузука", я спечелих в изключителна надпревара.
2. Кой опонент уважавахте най-много?
Най-уважаваният човек от мен през всичките тези години беше Мика Хакинен. Големи и оспорвани битки, но и стабилни лични отношения.
3. Колко физически изискуема е Формула 1?
Формула 1 е много трудна, а в миналото беше още по-тежко - заради спирачките и сервоусилвателя. Това е един от най-трудните спортове, с които можете да се захванете и за него трябва солидна подготовка.
4. Имахте ли идол във Формула 1?
През най-младите ми години в картинга се възхищавах на Аертон Сена и Винченцо Соспири. Но истинският ми идол беше Тони Шумахер, защото беше велик футболист.
5. Винаги ли сте знаели, че ще чупите рекорди или сте се съмнявали в себе си?
Рекордите са едно на ръка. За съмненията си мисля, че е много важно да не си прекалено уверен, а да си по-скептичен, да търсиш начини да се подобряваш и да направиш следващата стъпка. Винаги съм чувствал, че не съм достатъчно добър и че трябва да работя върху себе си. Това беше една от рецептите, които ме направиха това, което бях на пистата.
6. Във Формула 1 кое по-важно - индивидуалността или екипът?
Успехът в повечето области на живота зависи от екипа. Във Формула 1 пилотът е човекът, който управлява болида, но екипът е много важен. Формулата е работа в екип, а не шоу на един човек.
7. Може ли да се прави сравнение между вашите периоди в Benetton, Ferrari и Mercedes?
Ако се върнем назад, ще видим, че след 4-5 години подгоговка и усилия взех титлата с Benetton. Същото стана и с Ferrari. Опитахме и в Mercedes, но за по-малко време. Ако има едно общо нещо, това е Рос Браун.
8. Анализирахте ли другите пилоти?
За да се развиваш и да продължаваш напред, усъвършенстваш болида, себе си и гледаш другите. Не обръщаш внимание само на водещите състезатели, а на всички. Защото всеки имаше нещо специално, което исках да знам.
9. Защо картингът е най-добрата основа?
Той дава добра подготовка за бъдеща кариера в моторните спортове. При него развиваш много възможности и умения, докато водиш битки в състезания, в които си колело до колело с другите. Това е едно от безценните неща, които научаваш от картинга.
10. Възможно ли е да се стигне до върха само с талант?
Талантът в моторния спорт, както и във всеки спорт, е важен. Но трябва да развиеш много различни умения. Картингът е добра база, за да докажеш своя талант, но и да научиш върху какво друго трябва да наблегнеш.