Ще напусне ли Сузи Волф Формула 1?

32-годишната Сузи Волф, която е тестпилот на тима от Формула 1 Williams, обмисля да се откаже от амбициите си един ден да стигне до стартовата решетка на световния шампионат.

Сузи, която е омъжена за шефа на тима на Mercedes Тото Волф, е водещата фигура сред жените, които искат да състезават като равни с мъжете на пистата, но липсата на възможности да се пребори за титулярно място й действат обезкуражаващо.

От началото на 2014 досега Сузи е участвала в четири петъчни тренировки и стана първата жена от над 20 години, карала в състезателен уикенд във Формула 1. Но това не помага на шотландката да стигне по-близо до реален шанс за участие в състезания.

Не мога вечно да чакам отстрани, за да се появи шансът ми - заяви Сузи в предаването „The Circuit" на CNN, посветено на жените във Формула 1. - За догодина няма много свободни места на стартовата решетка. Ще трябва да реша през зимата, защото или ще се случи нещо, или няма смисъл да се надявам. Имам амбиции да стигна до титулярно място във Формула 1, но в същото време съм реалистка и знам, че ще е много, много трудно."

Клеър Уилямс, която управлява тима на Williams и е сред най-ревностните поддръжници на Сузи заяви, че Волф, както всеки друг пилот, трябва да докаже, че има способности, за да се състезава във Формула 1.

„Сузи трябва да продължи да работи упорито - заяви Клеър. - Трябва да може да предложи много на всеки тим. В момента тя е наш тестпилот, ще видим какво ще се случи в края на годината."

Още в началото на сезона обаче Williams нанесе тежък удар върху амбициите на Сузи да се състезава. Титулярът на тима Валтери Ботас получи контузия на гърба в Гран при на Австралия и за следващия старт в Малайзия от Williams наеха бившият пилот от Формула 1 Адриан Сутил, за да го замести.

„Това определено не беше най-добрият момент от кариерата ми - спомня си Сузи. - Беше ми много трудно. Притеснявах се за Валтери, който ми е добър приятел, но като всеки пилот си мислех: „Дали аз ще получа шанса да карам на неговото място?"

„В медиите се спекулираше много за това кой ще замести Ботас, Адриан не беше карал или дори тествал нашата кола, но когато тимът го потвърди, това не ми подейства добре."

Обяснението на Клеър Уилямс: „Трябваше ни някой, който да е готов да стартира в състезанието. Трябваше ни пилот с опит, който веднага да се адаптира."

Волф приема тезата на тима: „Разбирам гледната точка на Williams, в Малайзия отборът разполагаше с болид, с който можеш да се бориш за място на подиума и тестпилот, който никога досега не е участвал в състезание от Формула 1. Тимът искаше пилот с опит и аз разбирам това.

Не смятам, че в тима има някакви скрити сили, които работят срещу мен. Просто в този момент в Williams решиха да вземат това решение."

Сузи се появи в Williams през 2012 като пилот, който отговаря за развитието на болидите на отбора, а преди това кара шест години в Германския пистов шампионат за туристически автомобили (DTM), където конкуренцията, скоростите и технологиите са на много високо ниво. А докато е била картинга, един от големите й съперници е бил настоящият световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън.

„Във Формула 1 остана един голям въпрос, на който все още няма отговор - усмихва се Сузи. - Дали жена може да се състезава на това ниво? В миналото е имало епизодични появи на жени, но от доста време насам на стартовата решетка не е заставала жена."

И ако Сузи реши да се откаже от мечтата си в края на сезон 2015, шансовете да видим жена във Формула 1 ще намалеят още повече.

Новините

Най-четените