Кой ще детронира Люис?

Трикратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън подновява съперничеството си със своя съотборник Нико Розберг в борбата за световната титла тази неделя в Гран при на Австралия. Тази титла ще е изключително важна - с нея Люис може да се изравни с Ален Прост с четири световни титли или пък Нико да влезе в клуба „За първи път шампион". А защо не Себастиан Фетел да зарадва цяла Италия с титла и да настигне Хуан Мануел Фанджо? Дали е възможно?

Ако съдим по статистиката, едва ли. Пилотите на Mercedes спечелиха 32 от първите 38 състезания в новата турбо ера във Формула 1, стартирала в началото на 2014 година.

Предстои най-дългият сезон в историята на Формула 1 - 21 състезания, а основният въпрос за всички тях е: Кой ще спре Сребърните стрели?

31-годишният Хамилтън, който продължава да събира критики за бляскавият си лайфстайл, както и съмнения, че това може да го разсее от предстоящата битка, стартира в неделя за трета победа в Мелбърн. Първата тук той взе с McLaren през 2008, а миналата година победи Розберг и двамата започнаха сезона с двойна победа на Mercedes.

С оглед на представянето на отборите в хода на тестовете, единственото сигурно е, че тепърва ще видим истинските възможности на новата кола на световните шампиони W07. С по-меките смески гуми Ferrari може и да много близо до Mercedes, но с по-твърдите и средно твърдите сликове шампионите отново имат предимство, а интересното е, че в дълги серии от обиколки времената на Розберг бяха по-добри от тези на Хамилтън. Но състезанията са доста по-различни от тестовете.

Нико вече заяви, че е успял да „подреди" живота си и психологическата си настройка преди новия сезон и е повече от логично да очакваме, че той ще е съперник №1 на Люис.

Бившият пилот във Формула 1 Алън Макниш отлично илюстрира последните два сезона в Mercedes с това, което се случи в Red Bull през 2010 и 2011 година. През 2010 Фетел и Марк Уебър бяха претенденти за титлата до последното състезание и германецът взе първото място в края на сезона. Това се отрази на представянето на Марк през 2011 и едва пред 2012 той можеше да е реален съперник на Себ, но тогава в разпределението на силите твърде често започна да се меси тимът и доктор Хелмут Марко.

В Mercedes стана нещо подобно - през 2014 битката беше до самия край на сезона, но през 2015 Хамилтън я приключи три кръга преди финала. Така и той, и Нико се разтовариха психически и Розберг направи впечатляващ край на годината - шест поредни спечелени квалификации и три поредни победи. Да, Хамилтън имаше проблеми с мотивацията в тези три последни старта, но не му беше приятно да записва поражение след поражение. Сега Нико е готов за нова битка и в Mercedes няма дирижиране на силите на двамата пилоти, които ще бъдат оставени да се борят свободно, стига да не увреждат интересите на тима.

Шефът на Mercedes Тото Волф прогнозира, че битката за титлата между двамата му пилоти „отново ще стане гадна", а тимът ще имат по-малко възможности да се меси в битката - тази година има нови ограничения за радио комуникациите, определянето на стратегията, помощта в хода на състезанието и т.н. Накратко, в много случаи пилотите ще трябва да се справят сами, дори и по отношение на избора това кога да спират за смяна на гуми.

Другият шеф на Mercedes - Ники Лауда, пък директно заяви, че ако Нико стартира сезона така, както завърши предишния, с полпозишън и победа, то той ще постави отбора в напълно нова ситуация и ще гарантира „интересно развитие" на следващите стартове. Но, пък ако помните, през 2014 Хамилтън се справи отлично в ролята на догонващ и точно това беше едно от най-силните му психологически предимства в битката с Розберг.

Още в Мелбърн ще получим отговори на някои от най-важните въпроси за този сезон: Дали Ferrari ще успее да влезе в пряк двубой с Mercedes и дали Хамилтън ще спре победната серия на Розберг? Оттам нататък ще става все по-интересно.

Новините

Най-четените