Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От "Ръцете на Бога" до "Моста на въздишките" - най-впечатляващите мостове по света

 "В ръцете на Господ" 

Намира се в курорт в Централен Виетнам и въпреки състарения си вид, мостът всъщност е нов – открит е през юни тази година. Мостът е от метална сплав в златист цвят, а ръцете, които го поддържат, са от фибростъкло. Върху него е пресъздаден ефектът на камък с мъх и плесен по него. Около 2 млрд. долара отиват за развитието на местността като туристическа атракция и по-голямата част от тях са похарчени за "Златния мост", както още го наричат. Снимка: Instagram
"В ръцете на Господ"

Намира се в курорт в Централен Виетнам и въпреки състарения си вид, мостът всъщност е нов – открит е през юни тази година. Мостът е от метална сплав в златист цвят, а ръцете, които го поддържат, са от фибростъкло. Върху него е пресъздаден ефектът на камък с мъх и плесен по него. Около 2 млрд. долара отиват за развитието на местността като туристическа атракция и по-голямата част от тях са похарчени за "Златния мост", както още го наричат.

 "Новият мост" 

Това забележително съоръжение се намира в Ронда, областта Андалусия, и е свързано с много поверия и митове. "Новият мост" е над река Гуадалевин, а в дългите му подпорни колони дори има помещения. Според местните те са служили за затворнически килии. 
Снимка: Pixabay
"Новият мост"

Това забележително съоръжение се намира в Ронда, областта Андалусия, и е свързано с много поверия и митове. "Новият мост" е над река Гуадалевин, а в дългите му подпорни колони дори има помещения. Според местните те са служили за затворнически килии.

 "Полу-мостът на надеждата" 

Намира се в Русия и не може да се нарече точно мост. Изглежда като нещо, започнато в час по трудово обучение, макар че всъщност дървената конструкция никак не е слаба и е издържала вече доста изпитания на времето. 

Мостът започва и като че ли свършва в нищото, въпреки че най-вероятно е трябвало да свързва два хълма. Под него няма река или езеро. Това не пречи да получи името "Полу-мостът на надеждата". Снимка: Pinterest
"Полу-мостът на надеждата"

Намира се в Русия и не може да се нарече точно мост. Изглежда като нещо, започнато в час по трудово обучение, макар че всъщност дървената конструкция никак не е слаба и е издържала вече доста изпитания на времето.

Мостът започва и като че ли свършва в нищото, въпреки че най-вероятно е трябвало да свързва два хълма. Под него няма река или езеро. Това не пречи да получи името "Полу-мостът на надеждата".

 "Мостът на въздишките" 

Според мнозина Венеция е едно от най-романтичните места на света и затова не е чудно, че името "Мостът на въздишките" звучи като идеалната забележителност за влюбени гълъбчета. Съоръжението получава името си от Лорд Байрон и зад него далеч не се крие любовна история. 

Всъщност през този мост са превеждани затворниците, преди да бъдат заключени. Смятало се, че осъдените поглеждали към красивата Венеция за последен път и въздишали, че повече най-вероятно няма да видят тази прелест. Снимка: Getty Images
"Мостът на въздишките"

Според мнозина Венеция е едно от най-романтичните места на света и затова не е чудно, че името "Мостът на въздишките" звучи като идеалната забележителност за влюбени гълъбчета. Съоръжението получава името си от Лорд Байрон и зад него далеч не се крие любовна история.

Всъщност през този мост са превеждани затворниците, преди да бъдат заключени. Смятало се, че осъдените поглеждали към красивата Венеция за последен път и въздишали, че повече най-вероятно няма да видят тази прелест.

 "Пон дю Гар" 

Или "Римският акведукт" на Ним във Франция, който едно време е снабдявал града с прясна вода от река Гар. Мостът е висок 49 метра и е една от най-добре запазените конструкции от този вид. 

След западането на Римската империя съоръжението спира да функционира като акведукт, но се оказва особено полезно в ролята си на свързващ мост. През 1743-а е изграден допълнителен мост, за да облекчи трафика и съхрани колкото се може старинния такъв. Снимка: Wikipedia
"Пон дю Гар"

Или "Римският акведукт" на Ним във Франция, който едно време е снабдявал града с прясна вода от река Гар. Мостът е висок 49 метра и е една от най-добре запазените конструкции от този вид.

След западането на Римската империя съоръжението спира да функционира като акведукт, но се оказва особено полезно в ролята си на свързващ мост. През 1743-а е изграден допълнителен мост, за да облекчи трафика и съхрани колкото се може старинния такъв.

 "Жуселину Кубичек" 

Асиметричният мост е кръстен на бразилския президент Жуселину Кубичек. Около и над съоръжението има три големи стоманени арки, които "скачат" една към друга. Мостът се простира над езерото Параноа в град Бразилия. Кубичек се смята за един от основоположниците на столицата. 

Мостът, кръстен на него, е дълъг 1200 метра, висок е 24 метра и е достъпен както за автомобили, така и за пешеходци и колоездачи. Архитект на съоръжението е Александре Чан, който казал, че с него иска да подчертае невероятния залез над Бразилия. Снимка: Wikipedia
"Жуселину Кубичек"

Асиметричният мост е кръстен на бразилския президент Жуселину Кубичек. Около и над съоръжението има три големи стоманени арки, които "скачат" една към друга. Мостът се простира над езерото Параноа в град Бразилия. Кубичек се смята за един от основоположниците на столицата.

Мостът, кръстен на него, е дълъг 1200 метра, висок е 24 метра и е достъпен както за автомобили, така и за пешеходци и колоездачи. Архитект на съоръжението е Александре Чан, който казал, че с него иска да подчертае невероятния залез над Бразилия.

 "Мийо" 

Виадуктът Мийо е пътният мост с най-висок стълб в света – 343 метра с пилона на вантовата система. Съоръжението е по-високо от Айфеловата кула и е почти толкова високо, колкото Емпайър Стейт Билдинг. Виадуктът е построен като опит за решение на натоварения трафик между Париж и Испания. Той пресича река Тарн и е основна връзка между Западна Европа и Средиземноморието. Снимка: YouTube
"Мийо"

Виадуктът Мийо е пътният мост с най-висок стълб в света – 343 метра с пилона на вантовата система. Съоръжението е по-високо от Айфеловата кула и е почти толкова високо, колкото Емпайър Стейт Билдинг. Виадуктът е построен като опит за решение на натоварения трафик между Париж и Испания. Той пресича река Тарн и е основна връзка между Западна Европа и Средиземноморието.

 Мостът между Хонконг и Макао 

Най-дългият мост в света беше официално открит на 23 октомври и свързва Хонконг с Макао. Изграждането му отнема девет години и желязо, колкото за 60 Айфелови кули. Близо 7 километра от моста минават под водата, а движението ще се извършва със специално разрешение. Заради съоръжението са направени и два изкуствени острова в морето. Снимка: Pinterest
Мостът между Хонконг и Макао

Най-дългият мост в света беше официално открит на 23 октомври и свързва Хонконг с Макао. Изграждането му отнема девет години и желязо, колкото за 60 Айфелови кули. Близо 7 километра от моста минават под водата, а движението ще се извършва със специално разрешение. Заради съоръжението са направени и два изкуствени острова в морето.

 Лангкави 

Какво се случва, ако си умирате да се разходите из джунглата на Малайзия, но реално не ви се обикаля в дивата природа? Хеликоптер може да ви спусне на моста, който ви позволява разходка на втория по височина връх на остров Лангкави. Мостът е достъпен и с лифт. 

Завоите на съоръжението позволяват гледки от множество перспективи. Височината му е 660 метра над морското равнище. През 2012-а мостът е затворен за поддръжка и реконструкция и отваря отново през февруари 2015-а. Снимка: Wikipedia
Лангкави

Какво се случва, ако си умирате да се разходите из джунглата на Малайзия, но реално не ви се обикаля в дивата природа? Хеликоптер може да ви спусне на моста, който ви позволява разходка на втория по височина връх на остров Лангкави. Мостът е достъпен и с лифт.

Завоите на съоръжението позволяват гледки от множество перспективи. Височината му е 660 метра над морското равнище. През 2012-а мостът е затворен за поддръжка и реконструкция и отваря отново през февруари 2015-а.