Жълтите новини се роят с артистична небрежност. Търсим отговорност само ако стане нещастие. А това се е случвало. Случаят с принцеса Даяна в Париж е едно от тях. (Вижте снимките)
Сензационното е вид изкуство за масова консумация, за масово забавление. Но то е и индустрия. Създава работни места, има бързи обороти и носи печалба. От реклами. А те са също своеобразно парче от цялото, поредната полуистина.
Здрав или нездрав, интересът към сензациите не може да бъде отречен. Съществува, независимо от съмнителния си морален рейтинг. Като консумацията на наркотици, алкохол и шоколад.
Както не можем да откъснем очи от чудовищното (историята познава излагането на показ на чудовища по панаирите), така и се захласваме по сензационното. Защото то е едновременно фалшиво и истинско. Истинско е, защото принадлежи на реално лице, факт или събитие. И е фалшиво, защото е гримирано и уголемено като в евтино забавно шоу. Нещо като полуистина.
Хората под средния жизнен стандарт, ниско квалифицираните, бедните и крайно бедните са най-големите консуматори на зрелища и сензации, както и на данни от живота на знаменитостите.