Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пилотска грешка и проблеми с двигателя сред версиите за авиокатастрофата в Македония (обновена)

По време на акцията са открити четири тела, които са пренесени за аутопсия Снимка: Getty Images
По време на акцията са открити четири тела, които са пренесени за аутопсия

Македонските спасителни екипи са успели да достигнат до катастрофиралия в Северна Македония самолет "Чесна". Информацията е от вътрешния министър Младен Маринов след заседание в Министерски съвет по повод инцидента от четвъртък следобед.

Маринов потвърди, че са открити четири тела, които са пренесени за аутопсия от съдебна медицина в Северна Македония.

След експертизата ще бъде потвърдена самоличността на загиналите. В самолета не са открити никакви документи. Министърът отказа да съобщи повече подробности, преди да бъдат готови експертизите.

Продължава да се извършва оглед на мястото на катастрофата, за да бъдат установени техническите причини за падането на самолета. Маринов допълни още, че такъв вид катастрофи по принцип са трудни за разследване.

Към момента македонският премиер Зоран Заев е подчертал, че страната разполага с необходимите ресурси, за да се справи с неотложните действия.

Акцията по издирването на останките на катастрофиралия във вторник следобед в Северна Македония самолет "Чесна" започна в сряда сутринта. Това обясни вътрешният министър Младен Маринов в ефира на bTV и допълни, че България има готовност да съдейства с техника и експерти.

До мястото на инцидента се е стигнало с хеликоптери.

Местността обаче е труднодостъпна и забавя екипите на северномакедонските експерти.

Първоначално Северна Македония е поискала съдействие от българското министерство на вътрешните работи, но впоследствие македонският вътрешен министър е заявил, че на този етап няма нужда от такова.

Маринов допълни още, че вече е сформиран български екип и е подготвен хеликоптер като във всеки момент има възможност да се реагира. По думите му все още не е изяснена самоличността на жертвите, а първоначалната информация, излязла в медиите, е невярна.

За вътрешно министерство обаче е ясно кои би трябвало да са били пътниците на борда, защото има документи от летището, от което са се качили на самолета. Ако се съди по фамилиите, става въпрос за четиричленно семейство. МВР вече е предприело разговори с близките на загиналите.

Предполагаемите жертви са с адресна регистрация в София, каза още Маринов. Македонските паспортни служби също потвърждават, че става въпрос за български граждани.

Продължава и разследването за причините за самолетната катастрофа.

Според специалиста по разследване на авиокатастрофи Ангел Борисов е възможно освен лошото време причината да е пилотска грешка, довела до фаталния инцидент.

Той уточни, че местността, в която е станала катастрофата, е изключително трудна за летене заради поредицата от високи върхове и заради опасния терен не бива да се правят никакви отклонения от маршрута.

Поради лошите метеорологични условия пилотът на шестместния "Чесна" е поискал разрешение за принудително кацане в Скопие.

След като започва завой обаче, пилотът променя решението си и потегля за София. Ръководителите на въздушното движение разрешават да продължи полета си към българската столица, но малко след това чуват последните реплики на пилота, които съобщават за силна турболенция. След това сигналът се губи.

Самолетът е паднал от около 2000 хил. метра надморска височина на голи склонове, по които все още има сняг, който затруднява акцията по намирането.

Той изчезва от радарите малко след 17 часа местно време. Контактът се губи западно от Солунска глава - най-високият връх на планината Якубица в Северна Македония. Върхът е с височина 2540 метра и според специалистите там времето е изключително динамично и се променя много бързо, което е и възможната причина за падането на самолета.

Мнението на Ангел Борисов е, че турболенцията не е нещо, което да принуди пилота да слезе под нивото на върховете, което води до втора версия и тя е за проблеми в двигателя на самолета. Експертът допуска, че може да е имало обледяване на управлението. Той каза още, че този самолет не е пригоден за такива метеорологични условия.

Самолетът "Чесна P210N" е шестместна едномоторна машина с двигател с мощност 310 конски сили. Максималната му скорост е 370 км/ час, а с едно зареждане на резервоарите може да измине около 1200 км.

 

Най-четените