Основната версия за инцидента с хеликоптера Ми-17 край летище Крумово е техническа неизправност.
Към момента няма данни катастрофата да е причинена от човешка грешка, въпреки че ръководството на Военновъздушните сили призна, че летците са имали малко летателни часове.
Те са имали натрупани по около 17-18 часа във въздуха от началото на годината, а според стандартите на НАТО трябва да имат около 180 часа годишно.
Каква е конкретната причина за падането на хеликоптера трябва да бъде изяснена от техническата експертиза.
Припомняме, че на 11 юни вечерта хеликоптер Ми-17 се разби край авиобаза Крумово като при падането му загинаха двама военни пилоти. Бордовият инженер е в болница в стабилно състояние и въпреки тежките си травми е контактен.
Стана ясно, че падналият Ми-17 е ремонтиран последно през 2016-а в държавния завод "Терем-Летец" в София. Той е бил единственият от шестте такива хеликоптера на въоръжение в Българската армия, който е бил в изправност.
Тези вертолети са на въоръжение от 1985-а като от 2010-а насам се използват за гасене на пожари.