Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Twitter спира рекламите на RT и Спутник

Twitter спира рекламите на RT и Спутник Снимка: Twitter

Twitter ще спре да публикува спонсорирани съобщения от всички акаунти, притежавани от руските медии Russia Today и Спутник.

Решението влиза в сила незабавно. То се базира на данни от вътрешни проверки в рамките на социалната медия, както и на данните от разследването на американското разузнаване за руската намеса в президентските избори през 2016 г., които са стигнали до извода, че и RT, и Спутник са опитали да повлияят на кампанията в полза на руското правителство.

"Не беше лесно да вземем това решение, но предприемаме тази стъпка като част от дългосрочния ни ангажимент да помагаме за опазване на интегритета при използването на Twitter", се казва в позицията на Twitter.

В началото на 2017 г. разузнавателните служби на САЩ посочиха RT и Спутник като канали за намеса и манипулация на общественото мнение по време на кампанията за президентските избори.

"Това е нещо, което не желаем в Twitter. Това решение е ограничено до двете юридически лица,.. като не се отнася за други рекламодатели от Русия. RT и Спутник имат правото да останат като редови потребители в платформата в съответствие с правилата на Twitter", казват още от компанията.

Приблизителните рекламни приходи за Twitter, получени от RT за последните 6 години, се изчисляват на 1,9 милиона долара. През 2016 г. руската медия е отделила 274 100 долара за спонсорирани публикации, насочени само към американската аудитория.

Всички тези приходи ще бъдат дарени от Twitter за подкрепа на независимо проучване за използването на социалната мрежа за повлияване на гражданската и политическата активност - включително чрез дезинформация, зловредна автоматизация и др.

Малко след решението на Twitter, от RT реагираха с контраатака:

"Представители на Twitter ни направиха внушително предложение за разпространение на материали от RТ по време на американските избори. Предложение, което в крайна сметка отклонихме. Веднага ще отбележим, че за разлика от нашите партньори от Twitter, ние няма да разпространяваме финансови детайли. Няма да посочваме и имената на хората, които участваха в преговорите, защото уважаваме партньорите си и правото им на търговска тайна"

В съобщението се посочва, че мениджъри по маркетинг и сътрудничество с медиите от Twitter са провеждали неколкократни срещи с RT, като първата от тях се е състояла през април 2016. От Twitter са предлагали на руската медия да вложи средства за разширяване на американската си база, като "предоставя обективна гледна точка към американските избори, използвайки мощната технология на Twitter за разпространение на съобщения в реално време".

От руската медия твърдят, че RT никога не се е занимавала с каквато и да е противозаконна дейност в интернет и не се е намесвала в американските избори. Фактът е, че публикувайки реклама в Twitter, RT не е нарушавала нищо. RТ никога не е използвала ботове, не прибягва до каквито и да е мръсни методи на работа в социалните мрежи и не планира да го прави. RT никога не е разпространявала съзнателно лъжлива информация. Иначе социалните медийни платформи отдавна щяха да блокират канала заради нарушение на правилата".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените