![1. Panzer 1000 "Ratte"
Танковете са доказали своята ефективност по време на Втората световна война и Адолф Хитлер е искал да затвърди своите позиции със създаването на най-големия сред тях – Landkreuzer Panzer 1000. Самият Хитлер му слага прякора "Плъх" (Ratte). По план машината е щяла да тежи 1000 тона и да е дълга 35 метра. Танкът е трябвало да може да събира в себе си 40 войника, обградени от 360 мм броня.
Машината трябва да е 10 пъти по-голяма от всеки друг танк по това време. Множество проблеми обаче пречат "Ratte" да стане реалност – няма начин танкът да бъде транспортиран до всяка точка и няма пътища, които да издържат тежестта му. Освен това той няма да може да маневрира така, че да се измъкне от опасност – без значение колко противовъздушни оръдия има по себе си (по план е трябвало да има 8).](https://static.webcafe.bg/uploads/images/82/6782/136782/1024x.jpg?_=1583964970)
Танковете са доказали своята ефективност по време на Втората световна война и Адолф Хитлер е искал да затвърди своите позиции със създаването на най-големия сред тях – Landkreuzer Panzer 1000. Самият Хитлер му слага прякора "Плъх" (Ratte). По план машината е щяла да тежи 1000 тона и да е дълга 35 метра. Танкът е трябвало да може да събира в себе си 40 войника, обградени от 360 мм броня.
Машината трябва да е 10 пъти по-голяма от всеки друг танк по това време. Множество проблеми обаче пречат "Ratte" да стане реалност – няма начин танкът да бъде транспортиран до всяка точка и няма пътища, които да издържат тежестта му. Освен това той няма да може да маневрира така, че да се измъкне от опасност – без значение колко противовъздушни оръдия има по себе си (по план е трябвало да има 8).
![2. Аналитичната машина
Британският математик Чарлз Бабидж още в средата на XIX в. планира да създаде най-голямото програмируемо сметачно устройство, което някога е било измисляно. Дава му името Аналитична машина (Analitycal Engine). Планът, за пръв път обяснен през 1837-а, е тя да може да работи с перфокарти, да има зона за съхранение, в която се пазят цифри и резултати, и да може сама да извършва аритметични задачи – умножение и деление, заедно с редица други.
Бабидж обаче така и не успява да построи творението си, което по план има размерите на локомотив. Математикът завършва само един от компонентите за Аналитичната машина - "нероденият" дядо на компютрите.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/43/6743/136743/1024x.jpg?_=1583964924)
Британският математик Чарлз Бабидж още в средата на XIX в. планира да създаде най-голямото програмируемо сметачно устройство, което някога е било измисляно. Дава му името Аналитична машина (Analitycal Engine). Планът, за пръв път обяснен през 1837-а, е тя да може да работи с перфокарти, да има зона за съхранение, в която се пазят цифри и резултати, и да може сама да извършва аритметични задачи – умножение и деление, заедно с редица други.
Бабидж обаче така и не успява да построи творението си, което по план има размерите на локомотив. Математикът завършва само един от компонентите за Аналитичната машина - "нероденият" дядо на компютрите.
![3. Елеполис (Helepolis)
Обсадните машини са били любимото нещо на Димитрий Първи Македонски, живял около 300 г. пр. Хр. Както може да се очаква, той постоянно е настоявал те да стават все по-големи и по-големи. Така се стига до Елеполис/Хелеполис – гигантска, бронирана кула, висока 40 метра и широка 20 метра. Тя била тежко въоръжена, разполагала с катапулти и 9 етажа, в които да превозва войници.
Била обкована с желязо и я придвижвали на колела. Най-голямата обсадна машина по това време била използвана срещу Родос. Родосците обаче били готови за нея – те наводнили зоната, която Димитрий планирал да атакува. Така когато машината минала отгоре, колелата затънали в калта и я направили неизползваема.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/46/6746/136746/1024x.jpg?_=1583964927)
Обсадните машини са били любимото нещо на Димитрий Първи Македонски, живял около 300 г. пр. Хр. Както може да се очаква, той постоянно е настоявал те да стават все по-големи и по-големи. Така се стига до Елеполис/Хелеполис – гигантска, бронирана кула, висока 40 метра и широка 20 метра. Тя била тежко въоръжена, разполагала с катапулти и 9 етажа, в които да превозва войници.
Била обкована с желязо и я придвижвали на колела. Най-голямата обсадна машина по това време била използвана срещу Родос. Родосците обаче били готови за нея – те наводнили зоната, която Димитрий планирал да атакува. Така когато машината минала отгоре, колелата затънали в калта и я направили неизползваема.
![4. Ракетата Н1
Взривове, които да са толкова мощни, колкото една от най-големите не-ядрени експлозии в историята, не са най-добрият начин да представиш нова ракета. В опит да се доберат първи до Луната, СССР проектират и изграждат ракетата Н1 (от Ракета-носител). Тя разчита на 30 по-малки двигатели, които трябва да издигнат 105 метровото, 2750-тонно тяло.
Оказва се, че това не е най-добрият вариант. По време на втория от общо 4-те неуспешни опита за изстрелване двигателите се взривяват така силно, че дори сателити успяват да заснемат последствията. Неуспехите довеждат до края на програмата Н1 през 1974.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/47/6747/136747/1024x.jpg?_=1583964928)
Взривове, които да са толкова мощни, колкото една от най-големите не-ядрени експлозии в историята, не са най-добрият начин да представиш нова ракета. В опит да се доберат първи до Луната, СССР проектират и изграждат ракетата Н1 (от Ракета-носител). Тя разчита на 30 по-малки двигатели, които трябва да издигнат 105 метровото, 2750-тонно тяло.
Оказва се, че това не е най-добрият вариант. По време на втория от общо 4-те неуспешни опита за изстрелване двигателите се взривяват така силно, че дори сателити успяват да заснемат последствията. Неуспехите довеждат до края на програмата Н1 през 1974.
![5. Летящият влак на Бени (Bennie Railplane)
Шотландецът Джордж Бени започва работата по този прототип през 20-те години на миналия век. Нарича го "релсосамолет" (railplane). Машината трябва да използва перки и вградени двигатели, за да се придвижва със скорост до 190 км/ч. Идеята е линиите за транспортното средство да бъдат изградени над традиционните железопътни линии.
118-метровият прототип доказва потенциала на идеята за построяване на линии от Единбург до Глазгоу и от Саутпорт до Блекпул. Амбицията на Бени обаче така и не довежда до краен резултат – прототипът ръждясва, а изобретателят му фалира.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/80/6780/136780/1024x.jpg?_=1583964968)
Шотландецът Джордж Бени започва работата по този прототип през 20-те години на миналия век. Нарича го "релсосамолет" (railplane). Машината трябва да използва перки и вградени двигатели, за да се придвижва със скорост до 190 км/ч. Идеята е линиите за транспортното средство да бъдат изградени над традиционните железопътни линии.
118-метровият прототип доказва потенциала на идеята за построяване на линии от Единбург до Глазгоу и от Саутпорт до Блекпул. Амбицията на Бени обаче така и не довежда до краен резултат – прототипът ръждясва, а изобретателят му фалира.
![6. Калинин К-7
Ако мислите, че самолетът B-52 е голям, значи не знаете за съветското творение от 30-те години на миналия век – самолета Калинин К-7. Дължината му е 28 метра, а размаха на крилете – 53 метра. Били са нужни цели седем двигателя, за да бъде издигнат във въздуха. Първият път, в който това се случва, проблеми с "резонанса" разтрисат самолета и той е приземен. Следва втори опит, който е и последен – К-7 катастрофира. Друг от същия модел така и не е довършен.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/81/6781/136781/1024x.jpg?_=1583964969)
Ако мислите, че самолетът B-52 е голям, значи не знаете за съветското творение от 30-те години на миналия век – самолета Калинин К-7. Дължината му е 28 метра, а размаха на крилете – 53 метра. Били са нужни цели седем двигателя, за да бъде издигнат във въздуха. Първият път, в който това се случва, проблеми с "резонанса" разтрисат самолета и той е приземен. Следва втори опит, който е и последен – К-7 катастрофира. Друг от същия модел така и не е довършен.
![7. Lockheed Starclipper
Дългият 56 метра Starclipper е трябвало да доведе до началото на нова ера в конструкцията на космически совалки в САЩ. Тя е била най-големия подобен проект през 60-те години. Планът е бил да освобождава своя горивен резервоар и след обратното навлизане в атмосферата да разтваря крилата си, за да се приземи безопасно. Проектът за гигантската совалка обаче така и не става реалност.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/78/6778/136778/1024x.jpg?_=1583964966)
Дългият 56 метра Starclipper е трябвало да доведе до началото на нова ера в конструкцията на космически совалки в САЩ. Тя е била най-големия подобен проект през 60-те години. Планът е бил да освобождава своя горивен резервоар и след обратното навлизане в атмосферата да разтваря крилата си, за да се приземи безопасно. Проектът за гигантската совалка обаче така и не става реалност.