Колко по-щастлив ще е човек, ако може да си спести любовната агония след раздяла и просто да изтрие всички спомени от последната си връзка като с магическа пръчка? Джоел и Клементайн от "Блясъкът на чистия ум" дават отговор на този въпрос. Героите на Джим Кери и Кейт Уинсет се възползват от процедура, с която се лишават от спомените си един за друг, като технологията би трябвало да им помогне по-лесно да превъзмогнат болезнената раздяла. Но в ума на Джоел се появяват съмнения и дилема - дали да забрави последната си любов, или да остави някоя заблудена пеперуда в корема, която да му напомня за нея.
Историята на Ларс (Райън Гослинг) от "Ларс и истинското момиче" започва тривиално - той е самотник, застинал в собственото си ежедневие, и предизвиква съжалението на всички роднини и познати. Един ден обаче води вкъщи момичето на мечтите си. Проблемът е, че тя просто не е истинска. Името ѝ е Бианка и секс кукла, а Ларс е единственият, който не си дава сметка за това и настоява останалите да вземат половинката му сериозно. Макар и сюжетът да е далеч от романтичните филми, които повечето хора си представят, историята е трогателна, а Райън Гослинг прави една много силна роля.
Ако има хора, които все още не са гледали Her с Хоакин Финикс и гласа на Скарлет Йохансон в главните роли, веднага трябва да поправят тази грешка. Действието се развива в бъдещето, когато технологията е усъвършенствана до нещо повече от тъчскрийн. Виртуалното общуване е програмирано в синхрон с мислите, чувствата и фантазиите на човека отсреща. На този фон авторът на любовни писма Тиодор (Финикс), намира пристанище в една нова операционна система - изкуствен интелект, съобразен с неговите собствени търсения за идеален партньор. Погледът към любовта е нестандартен, а филмът ще ви покаже какви рискове крие интимността, дори и обектът на чувствата ви да е само глас.
Филмът е една от най-дезориентираните романтични комедии, излизали някога на екран. Винсент Гало влиза в ролята на Били Браун - затворник, освободен след 5 г. зад решетките. Решен е отмъсти на човека, който го е вкарал на топло, но първо трябва да види родителите си и да си осигури алиби за лъжата, че се е оженил и е бил на почивка. За тази цел Били отвлича Лайла (Кристина Ричи), която е принудена да играе по правилата му. Първоначално "Бъфало 66" може да се сравни с филм, направен от Дейвид Линч, но това сравнение не е напълно оправдано. Общото между Линч и Винсент Гало, който е и режисьор на филма, е оригиналният прочит. А "Бъфало 66" е красив, емоционално задълбочен и по някакъв странен начин - романтичен.
Като всеки филм на Роман Полански, и тук скандалните сцени и послания са в доволно количество. Историята се развива на борда на кораб, където отегчени един от друг съпрузи се срещат със съблазнителна французойка и нейния парализиран мъж - Оскар (Питър Койот). Той открито предлага жена си за стръв пред объркания Найджъл, изигран от Хю Грант. Уловката е, че трябва да изслуша цялата им любовна сага. Готовият да кривне от семейното ложе англичанин се съгласява. Така започва един разказ за романтика, еротика и садомазохистични игри, който може да подейства като предупреждение за женените двойки.
Филмът е поглед към спомените на главния герой Том (Джоузеф Гордън-Левит), който наскоро е бил зарязан от приятелката си Самър (Зоуи Дешанел). Във фантазията му те са изживели съвършената любов и сега той не може да си обясни защо тя е решила да го напусне. Спомените му са разхвърляни, объркани, но най-вече нереалистични, и повдигат въпроса дали романтиката е свързана с емоциите и истината, или е просто куп наложени шаблони. Разчупената и нехронологична сюжетна линия ни провокира да очакваме всичко от филма, но не и класическата романтична комедия.
Филмът разкрива един свят на изкушения, дилеми и морални принципи. В центъра са Джошуа и Джоан, изиграни от Уди Харелсън и Деми Мур. Макар че се обичат, животът им не тече по мед и масло заради финансовите проблеми, които заплашват да ги оставят без дом. За да покрият дълговете си, двамата си пробват късмета в казино, където губят и малкото, което имат. Тогава на бял кон или по-точно на хеликоптер се появява милиардерът Джон (Робърт Редфорт), който предлага на Джошуа 1 милион долара, за да спи с жена му. За двойката започва истинска вътрешна борба, разкъсвани между безпаричието, лесните пари и ревността.
Филмът разказва историята на младия хирург Томаш (Дениел Дей-Луис), който се наслаждава на ергенския живот, без да се обвързва сериозно. Той има стриктни правила, с които държи жените на дистанция. Този му уреден начин на живот обаче се променя, когато среща Тереза (Жулиет Бинош). Въпреки че се влюбва в нея, Томаш не вижда защо трябва да се откаже от секса с непознати. За него има два вида връзки - физически и емоционални - и смята да живее по кодекса на свободната любов, дори и след като сключва брак. Философията му обаче е поставена на изпитание и то не само заради жена му, а и заради събитията от Пражката пролет, които променят трайно живота на героите.
Не само заглавието, а и целият сюжет показват неразбирателството и разминаванията при комуникацията между хората, когато не искат и не се стараят да намерят общ език, с който да изгладят различията помежду си. Във филма Боб (Бил Мъри) е кинозвезда на средна възраст, поканен да снима реклама за уиски в Токио. Той страда от безсъние и често се разхожда из улиците на града, докато една вечер не среща Шарлот (Скарлет Йохансон), която придружава съпруга си алкохолик на снимки. А срещата им има само една цеп - взаимно да осъзнаят, че животът им е в задънена улица, понеже не са имали с кого да споделят тревогите си.
Колин Фарел играе ролята на мъж, който е изоставен от жена си, но тази раздяла не е обикновена. Героят на актьора - Дейвид, живее в общество, в което хората имат 45 дни след раздялата да намерят нова любов. В противен случай ще бъдат превърнати в животно по техен избор. Въпреки странния си сюжет, в емоционален план филмът е достатъчно близо до реалността, особено когато показва естествения страх от самотата и системата, която не гледа с добро око на необвързаните и се стреми на всяка цена да ги сватоса.