На актьорите, които се стремят към "Оскар", обикновено им се налага да се поизпотят, за да грабнат златната статуетка. Понякога обаче това не е метафора за къртовския труд, който стои зад ролите им.
Има редица примери на невероятни телесни трансформации, които в крайна сметка носят приза на преминалите ги. Матю Маконъхи и Джаред Лето от "Клубът на купувачите от Далас" са идеален пример за това. Маконъхи сваля над 20 кг, а колегата му – почти 14, но явно си заслужава.
От Филмовата академия на САЩ имат склонността да симпатизират на образи с увреждания, отчасти заради това, че тези роли са голямо предизвикателство, и отчасти заради политическата си коректност. Със статуетка за такъв тип персонажи могат да се похвалят Еди Редменйн, Кейт Бланшет, Хилъри Суонк, Джейми Фокс и още много други. Трябва да си признаем, че действително всеки от тях действително изиграва перфектно нелеката си роля.
Формулата изглежда проработи и донесе "Оскар" за най-добър адаптиран сценарий на "Игра на кодове" през 2015-а, както и за най-добра мъжка роля на Шон Пен в "Милк" през 2009-а. Освен това все още мнозина вярват, че истинският голям победител на церемонията по връчването на наградите през 2005-а е именно "Планината Броукбек".
В тази графа можем да споменем и "Синият е най-топлият цвят", който не може да се похвали с номинация от Американската филмова академия, но спечели "Златна палма", което също не е за пренебрегване.
Леонардо ди Каприо е от актьорите със силен старт в кариерата, но мнозина го отписаха след ролята му в "Титаник". Той обаче направи завръщане с редица силни роли, които в крайна сметка му донесоха статуетката.
Матю Маконъхи спечели приза след редица романтични комедии, които му носеха предимно присмеха на публиката. Неговите колеги Майкъл Кийтън и Мики Рурк се разминаха за малко с "Оскар"-а, след като се завърнаха триумфално на голям екран.
Академията явно обожава филми, чието действие се развива в смутни времена някъде назад (или не толкова назад) в историята. Робство, войни, кризи – всичко това хваща вниманието и на критиката, и на зрителите.
Трогващи човешки съдби, впечатляващи автентични костюми старомодна музика – все неща, които помагат за успеха на даден филм. "Речта на краля", "Арго", "12 години робство" - все сюжети, които отнесоха статуетката за "Най-добър филм на годината".
Няма какво повече да кажем тук...
Каквото и да си говорим, хората обичат хубавите любовни истории, а критиците са склонни да ги удостояват с награди. Американската филмова академия не прави изключение от това правило и обича да дава "Оскар"-и на романтични филми. "Влюбеният Шекспир", "Титаник", "Английският пациент" - можем да изброяваме още доста дълго...
Дори и най-гениалното актьорско изпълнение е нищо, ако пресъздва скучна и монотонна история. Добрият сюжет е почти стопроцентова гаранция за "Оскар".
Ако сте актриса, почти със сигурност ще ви се наложи да страдате на екрана, за да получите признание за изпълнението си. Обикновено изборът в такива случаи пада върху роли на проститутка или на самотна майка, а понякога и двете.
Ролята на Ерин Брокович носи "Оскар"-а на Джулия Робъртс, а някои от актрисите, които печелят за образ на проститутка, са Чарлийз Терон, Джейн Фонда и Елизабет Тейлър.