Заобикаля клишетата на повечето истории за духове и за злокобни изоставени къщи. Тук главните герои са две двойки ексцентрици и меланхолици на средна възраст, а призраците далеч не се задоволяват с това просто да се прокрадват около тях – тъй че осигуряват предостатъчно насилие в тази ужасяваща зимна приказка.
Тази свежа хорър комедия няма желание да използва своята структура тип „филм във филма”, за да имитира атмосферата на някои класики от жанра, нито за да ги пародира. Вместо това The Final Girls успява покрай комедийните ситуации да развие емоционалната история на дъщеря, събрала се с починалата си майка (легендарна хорър актриса) чрез нейната най-известна роля. А участието на Нина Добрев винаги е плюс.
Публика и критика беше загубила вярата си в режисьора М. Найт Шаямалан („Шесто чувство”) след множеството му поредни провали („Жената от водата”, „Явлението”, „Последният повелител на въздуха”). Но той се върна към това, което умее – нискобюджетен „малък” филм, разчитащ на атмосфера и на точни детайли.
Този път към формулата добавяме и комедиен привкус в историята за две деца, отишли на невинно посещение при баба и дядо. Около възрастната двойка витае мрачна тайна, която децата ще разкрият по мъчителен и травмиращ начин.
Датската драма излезе още през миналата година, но тогава не спечели заслуженото внимание. Съзряването на тийнейджърки чрез трансформацията им във върколаци вече може да се счита за цял поджанр в хорър киното, но този филм предлага и нещо повече.
Зареден със символизъм и с атмосферата на малък крайбрежен град, When Animals Dream третира състоянието на главната героиня не като събуждане на звяра вътре в нея, а като цялостно израстване и послание към отлъчените навсякъде по света.
Един от най-обсъжданите хорър филми на годината, основан на концепцията, че някой или нещо постоянно те дебне – и можеш да се освободиш от него само като го предадеш нататък по полов път. Идеята сработва не само заради метафорите, вмъкнати от режисьора Дейвид Робърт Мичъл, а и заради достоверните, пълнокръвни герои. Това не са манекени с перфектни зъби, които пищят и бягат от зомбита, а млади хора, с които можеш да се асоциираш. И които по изключение не искаш да видиш как умират в кадър.
Понякога изглежда, че Гийермо Дел Торо не знае дали предпочита да ни възхити, или да ни уплаши. Затова най-добре е когато прави и двете, какъвто е случаят с Crimson Peak.
Мия Вашиковска, Том Хидълстън и Джесика Частейн превеждат зрителите през безжалостна и изненадващо кървава любовна история с невероятна готическа визия и достатъчно убедителен, макар и предсказуем, психологически сблъсък.
Британски трилър без директни хорър елементи, но с дългосрочно въздействие. Действието се развива в девическо училище в края на 60-те, където плъзва мистериозна епидемия и момичетата започват масово да припадат.
Истинските теми на филма са женската сексуалност, табутата, репресията и масовата истерия, а заложените послания са достатъчно много, за да оправдаят няколко гледания.
След смъртта на майка му самотникът Еван заминава за Европа и открива надежда в лицето на мистериозната Луиз. Но Spring не е някоя романтична комедия и Еван скоро разбира, че момичето на мечтите му си има чудовищна тайна.
И тук клишетата на инди хорърите са до голяма степен избегнати, а ужасът и романсът са съчетани успешно без изпадане в излишна сантименталност.
Австрийският филм носи белезите на готическите хоръри, но действието се развива в студена модерна обстановка. Главните герои са двама близнаци, чиято майка се възстановява от операция и лицето й е покрито с бинтове.
Странното поведение на жената кара децата да заподозрат, че това не е майка им, и те са готови на всичко, за да я накарат да им каже истината. Бавното и внимателно покачване на напрежението води до наистина травмиращ финал, с който Goodnight Mommy вече спечели доста гласове за най-впечатляващ хорър на годината.