Преди Брад Пит да стане една от най-големите звезди на Холивуд, той е никому неизвестен слабичък русокос младеж със секси излъчване, чиято най-отличителна черта е, че се държи крайно вежливо и възпитано...
През 1991-а година Брад вече се е снимал в редици телевизионни сериали (включително и в няколко серии на излъчвания и в България "Далас"), но все още е широко неизвестен за масовия зрител.
Тогава идва неговата първа голяма и запомняща се роля - това е в шедьовъра на Ридли Скот "Телма и Луис" с участието на Сюзън Сарандън и Джийна Дейвис.
Нова книга, публикувана в САЩ - "Скок от скалата: Как създаването на "Телма и Луис" доведе Холивуд до ръба" (Off The Cliff: How the Making of "Thelma and Louise" Drove Hollywood to the Edge), разказва как ролята на Пит в образа на обирджията Джей Ди променя коренно както неговата кариера, като го открива за голямото кино - така и Холивуд завинаги.
Авторката Беки Ейкман разкрива и много интересни детайли за най-вълнуващата и ключова сцена във филма, а именно играта в леглото между Джей Ди (Брад Пит) и Телма (Джина Дейвис).
Ролите и на двамата са действително прекрасни и ако тази секс-сцена не беше монтирана, за да мине през строгата холивудска цензура, щяхме да имаме на разположение филм в пъти по-скандален от "Последно танго в Париж"...
Именно леглото и Джийна Дейвис превръщат младия Пит в секс-символ, пише списание People в статия, посветена на новата книга.
И всичко това се случва срещу рекордно ниския хонорар от едва 6000 долара.
Но изборът му за ролята не е лесен. По онова време русокосият младеж не успява да влезе в полезрението на режисьора Ридли Скот.
Първоначално на кастинга Пит се опитва да имитира Джеймс Дийн и говори с каубойски акцент, но Скот решава, че той изглежда твърде млад и го отхвърля.
Книгата подчертава и изключителното културно значение на филма - това е първото заглавие в Холивуд, в който има две жени главни герои, които изпълняват типично мъжки неща: пътуват, извършват престъпления, бягат от закона, правят секс за една нощ... Сценарият е дело на Кали Хоури, която някога е работела като сервитьорка, подобно на героинята на Сюзън Сарандън.
И тъй като двете жени са крайно свободомислещи, е решено да се включи в сценария ролята на крайно съблазнителен мъж, който да ги отклони от правия път, които са потели към тоталната свобода.
Затова и, след като се изяснява сюжетната линия, Пит получава шанс за второ прослушване.
"Справях се добре с първите момчета", спомня си Дейвис за прослушването пред Vanity Fair през 2011-а. "Но последният - Пит - беше толкова сладък, че постоянно обърквах репликите си. Много се притеснявах, защото си мислех: "Той е страхотен, а аз му провалям прослушването". "Повтарях му, че съжалявам, но той остана спокоен и каза: "Хей, не се притеснявай. Всичко е наред!".
"Четенето беше удоволствие", спомня си пък Пит пред Vanity Fair. "Джина беше обезоръжаващо чаровна като актриса. Ридли пък беше мил и точен".
Дейвис може и да успява да се сработи с Пит, но екипът продължава да не е сигурен дали този относително неизвестен и мил актьор може да се справи с ролята.
"Никой не го познаваше... Помислих си само, че хлапето изглежда добре", спомня си Майкъл Мадсън, който освен актьор във филма тогава отговаря и за кастинга.
"Не разбрах кое му е голямата работа. Все още не разбирам", критичен е Мадсън към Пит.
Жените обаче много добре разбират.
Джийна и Брад успяват да пресъздадат сцената с чувство за хумор, страст и интелект, превръщайки съблазняването в игра.
Според книгата на Ейкман, именно Ридли Скот е този, който изработва хипер-сексуализирания образ на Пит във филма, като го принуждава да напръска корема си с вода, за да блести. За съжаление на зрителите обаче сцената е драстично съкратена. В първоначалния си вариант тя е цели 15 минути.
"Ние бяхме практически голи, което е доста странно изживяване, когато всички работят наоколо - като всеки понеделник. Помня само, че Дейвис говореше с някой от екипа за снимките и къде трябва да стои. И внезапно тя ме погледна и се усмихна. Беше супер", спомня си Брад.
По време на снимките на тази дълга и съблазнителна сцена, Дейвис си спомня, че е получавала по-малко внимание, отколкото Брад. ("Ридли, здрасти!", искаше да извика Джина", пише в книгата си Ейкман. "Мислех, че аз съм момичето в сцената".)
Когато авторката на "Скок от скалата" интервюира Ридли Скот, той отрича да е обръщал на Дейвис по-малко внимание за сметка на Пит - въпреки поливането на корема с вода.
"Тя изглеждаше доста добре", спомня си Скот. "А всичко, което трябваше да направя с Брад, беше да го накарам да си сложи шапката. Слава Богу, той си имаше плочки и това нямаше как да го пропусна. Но всичкото останало внимание беше за нея".
Ейкман подчертава факта, че и Джина Дейвис прави страхотна роля.
Според нея страстният поглед към фигурата на Пит допринася със същата сила, ако не и повече, за имиджа му на секс-символ, като допринасят и влажният корем и красивата усмивка.
"Зрителите видяха Брад Пит през нейните очи. Те всички заедно: Джина Дейвис, Брад Пит, Ридли Скот и Кали Хоури изобретиха нов език в киното и за първи път показаха секс-сцена от гледната точка на жената".