От години срещу Холивуд се сипят критики за това, че вече не може да произвежда оригинални идеи. Повечето актуални филми в момента са или по комикси, или по книги, или по игри, или по други филми, които вече са заснети някъде някога.
И е факт, голямата американска филмова индустрия не се притеснява да прави римейкове - дали на стари класики, дали просто с женски каст вместо с мъже, дали нещо, което в чужбина е показало добри резултати.
Понякога тези опити са успешни и новата американска версия на чуждоземния хит е повече от добра и светът запомня именно нея. Примери за подобни хитове са The Departed ("От другата страна") с Джак Никълсън, Леонардо ди Каприо и Мат Деймън (оригиналът е от Хонконг, 2002 г.) или "Усещане за жена" с Ал Пачино, чийто оригинал е италиански от 1974 г.
За жалост далеч немалък е броят и на провалите. Онези ленти, които въпреки добрия чуждестранен материал, служещ за основа, накрая се оказват посредствени и скучни като сборник с вицове на германски счетоводители.
В галерията можете да видите някои от най-популярните примери за това защо някои неща Холивуд просто не трябва да ги пипа.
"The Tourist... римейк на успешен германски филм... "Животът на другите" Пак цитирате неща, които не сте гледали. "Животът на другите" беше филм за офицер от Щази, който следи една двойка и започва да им съчувства. А "The Tourist" е римейк на неуспешен френски филм със съвсем различен сюжет. * * * "Godzilla... японският оригинал от 1954 г.... опитът на киностудиата да капитализират възможно най-много пари от филмите със зъбати чудовища след "Джураскик парк". " Не съвсем. Първо не става дума за един оригинал, а за японска поредица от над 20 филма (като си помислиш как ние мрънкаме още при третото продължение на някой филм). И второ, работата по американският римейк започна преди да излезе Джурасик парк. Тя плод на опитите на американския дистрибутор на японските филми да докара продукцията в САЩ. Които опити започват още преди даже да бъде написана книгата на Крайтън.
Само аз ли не считам, че "Такси в Ню Йорк" е по френското "Такси"? Да, Люк Бесон, нали, но откъм сюжет допирните точки са изключително малко.
То Холивуд не само филми,но и жени съсипва и променя! Млада кандидат-звезда: - О,Харви колко ти е голям,искам го! Двайсет години по-късно: - А пък г-н Уайнстийн ме изнасили!
"Vanilla Sky "е по-слаб от "Abre los ojos ", но не може да се каже, че е съсипан. Друг филм който се сещам сега като римейк е "The longest yard" бледо копие на "The mean machine", въпреки че и двете са холивудски продукции мисля.