Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пет гангстерски шедьовъра от началото на XXI век

"Градът на бога" (2002 г.)

Гангстерският шедьовър на бразилското режисьорско дуо Фернандо Мерейреш и Катя Лунд може би е най-съвършения, внушителен и изненадващо велик филм за криминални елементи от началото на новия век.
"Градът на бога" (2002 г.)

Гангстерският шедьовър на бразилското режисьорско дуо Фернандо Мерейреш и Катя Лунд може би е най-съвършения, внушителен и изненадващо велик филм за криминални елементи от началото на новия век.

Бразилският екранен бисер връхлетя голямото кино като могъща природна сила и се превърна в модерна класика. Заснет е за по-малко от четири милиона долара, а изглежда няколко пъти по-скъп. "Градът на бога" е епичен визуален разказ за престъпния живот из фавелите на Рио и предлага някои от най-запомнящите се моменти в модерното кино. А младият и брутален гангстер, убиващ за поглед накриво и сресващ се с крива вилица Малкият Зар (прекръстил се на Малкият Зе), триумфално влезе в пантеона на неповторимите и незабравими екранни гангстери и психопати. Задължителен филм.
Бразилският екранен бисер връхлетя голямото кино като могъща природна сила и се превърна в модерна класика. Заснет е за по-малко от четири милиона долара, а изглежда няколко пъти по-скъп. "Градът на бога" е епичен визуален разказ за престъпния живот из фавелите на Рио и предлага някои от най-запомнящите се моменти в модерното кино. А младият и брутален гангстер, убиващ за поглед накриво и сресващ се с крива вилица Малкият Зар (прекръстил се на Малкият Зе), триумфално влезе в пантеона на неповторимите и незабравими екранни гангстери и психопати. Задължителен филм.

"От другата страна" (2006 г.)

Години преди да събере Пеши, Пачино, Де Ниро и Кайтел в "Ирландецът" Мартин Скорсезе най-накрая успя да работи и с великия Джак Никълсън в "От другата страна". Джак играе именно ирландски гангстер. Никълсън е велик в образа на вулгарен криминален патриарх от Бостън с името Франк Костело – корав, коварен, зъл и забавен психопат от Бостън, частично вдъхновен от свирепия престъпник Джеймс "Уайти" Бълджър.
"От другата страна" (2006 г.)

Години преди да събере Пеши, Пачино, Де Ниро и Кайтел в "Ирландецът" Мартин Скорсезе най-накрая успя да работи и с великия Джак Никълсън в "От другата страна". Джак играе именно ирландски гангстер. Никълсън е велик в образа на вулгарен криминален патриарх от Бостън с името Франк Костело – корав, коварен, зъл и забавен психопат от Бостън, частично вдъхновен от свирепия престъпник Джеймс "Уайти" Бълджър.

"От другата страна" е смел и разточителен епос за предателството и надскача азиатския филм, на който е римейк. Мат Деймън, Леонардо Ди Каприо и Марк Уолбърг добавят класа и актьорски адреналин на тази мафиотска екстраваганца.
"От другата страна" е смел и разточителен епос за предателството и надскача азиатския филм, на който е римейк. Мат Деймън, Леонардо Ди Каприо и Марк Уолбърг добавят класа и актьорски адреналин на тази мафиотска екстраваганца.

"Източни обещания" (2007 г.)

Маестрото на хоръра Дейвид Кроненбърг ("Мухата", "Видеодрум") режисира този елегантен и енигматичен трилър след другия си жанров триумф с гангстерски теми - "Тъмно минало". "Източни обещания" е още "по-мафиотски" и пътува до сърцето на руската организирана престъпност в Лондон. Мафиоти емигранти от бившия СССР съжителстват с висшите социални слоеве на британската столица, но под прикритието на разточителни руски ресторанти оперират по старите лоши механизми на подземието. Престъпният синдикат контролира долнопробни бордеи, които пълни с малолетни и вечно дрогирани момичета от Русия и Източна Европа, подведени да дойдат Лондон в търсене на кариера.
"Източни обещания" (2007 г.)

Маестрото на хоръра Дейвид Кроненбърг ("Мухата", "Видеодрум") режисира този елегантен и енигматичен трилър след другия си жанров триумф с гангстерски теми - "Тъмно минало". "Източни обещания" е още "по-мафиотски" и пътува до сърцето на руската организирана престъпност в Лондон. Мафиоти емигранти от бившия СССР съжителстват с висшите социални слоеве на британската столица, но под прикритието на разточителни руски ресторанти оперират по старите лоши механизми на подземието. Престъпният синдикат контролира долнопробни бордеи, които пълни с малолетни и вечно дрогирани момичета от Русия и Източна Европа, подведени да дойдат Лондон в търсене на кариера.

"Източни обещания" оперира на първично ниво със сцени като вече легендарния гол бой в турската баня и в същото време е качествена драма за моралната мъгла на мафията. Филмът е за разкъсаната идентичност, която е олицетворена от сложния образ, поверен на великолепния Виго Мортенсен.
"Източни обещания" оперира на първично ниво със сцени като вече легендарния гол бой в турската баня и в същото време е качествена драма за моралната мъгла на мафията. Филмът е за разкъсаната идентичност, която е олицетворена от сложния образ, поверен на великолепния Виго Мортенсен.

"Гомор" (2008 г.)

Мафиотското кино от началото на новия век определено е разнообразно откъм култури, националности и стилове. "Гомор" е чудовищно автентична история за неаполитанската мафия, проникнала на всички нива в живота на множество италиански общности и региони. Филмът е базиран на книгата на разследващия журналист Роберто Савиано, който е един от най-големите разобличители на италианската мафия и от 2006-а година живее под постоянна полицейска охрана.
"Гомор" (2008 г.)

Мафиотското кино от началото на новия век определено е разнообразно откъм култури, националности и стилове. "Гомор" е чудовищно автентична история за неаполитанската мафия, проникнала на всички нива в живота на множество италиански общности и региони. Филмът е базиран на книгата на разследващия журналист Роберто Савиано, който е един от най-големите разобличители на италианската мафия и от 2006-а година живее под постоянна полицейска охрана.

"Гомор" е бавен, ансамблов, с постепенно покачващо се напрежение и залози, и безкомпромисно песимистично заключение. Реализмът ни кара усетим безизходицата и почти да подушим сметищата, които са сред основните територии на камората.
"Гомор" е бавен, ансамблов, с постепенно покачващо се напрежение и залози, и безкомпромисно песимистично заключение. Реализмът ни кара усетим безизходицата и почти да подушим сметищата, които са сред основните територии на камората.

"Пророк" (2009 г.)

Френският филм "Пророк" е още един брутално реалистичен европейски портрет на подземния свят. Този път в сърцето на историята е издигането на млад френски мюсюлманин от алжирски произход в криминалната йерархия. В началото на филма той е уплашен дребен престъпник, който получава житейското си образование в затвора. Заобиколен от закоравели корсикански и мюсюлмански гангстери, той използва своите дарби, за да се изкачи на върха и да доминира средата си.
"Пророк" (2009 г.)

Френският филм "Пророк" е още един брутално реалистичен европейски портрет на подземния свят. Този път в сърцето на историята е издигането на млад френски мюсюлманин от алжирски произход в криминалната йерархия. В началото на филма той е уплашен дребен престъпник, който получава житейското си образование в затвора. Заобиколен от закоравели корсикански и мюсюлмански гангстери, той използва своите дарби, за да се изкачи на върха и да доминира средата си.

Филмът на Жак Одияр е откровение на успешната комбинация между европейската арт драма и жанровото кино на екранните тръпки. Актьорска игра, режисура, музика, атмосфера... всичко в "Пророк" работи, а филмът отлежава като френско вино.
Филмът на Жак Одияр е откровение на успешната комбинация между европейската арт драма и жанровото кино на екранните тръпки. Актьорска игра, режисура, музика, атмосфера... всичко в "Пророк" работи, а филмът отлежава като френско вино.