
Осем години след излизането на нетрадиционната биография на Дилън "Няма ме", Тод Хейнс се събира отново с Кейт Бланшет за следващия си проект. Toва е адаптация по роман на Патриша Хайсмит. Действието се развива през 50-те години. Филмът би застанал уверено до драмата на режисьора от 2002 "Далеч от рая". Историята е за любовна връзка между омъжена жена и служителка в универсален магазин (Руни Мара). Като се има предвид, че снимките приключиха още миналия април, има много голяма вероятност тази година филмът да е в конкурсната програма

Брейди Корбет направи цяла кариера като "онзи тип, който беше много добър в онова нещо". Почти го разпознавахме в "Тринайсет", "Меланхолия" или "Марта, Марси, Мей и Марлен", а сега - най-после - може би е дошъл шансът му да изпъкне. Режисьорският му дебют The Childhood of a Leader ще допадне на много от селекционерите: това е художествен филм (базиран на разказ на Жан-Пол Сартр), пълен със звезди (Робърт Патинсън, Беренис Бежо) и достатъчно франкофонски (развива се в Париж през Първата световна война. Заснет е и на английски, и на френски

Филмите на Паоло Сорентино са постоянно присъствие в Кан още от втория му пълнометражен проект "Последствията от любовта". Без съмнение, за новия му филм е запазено място, стига Сорентино да го поиска. Вестта, че "Ранните години" - където Майкъл Кейн играе диригент на оркестър, поканен за представление пред британската кралица - е на английски, честно казано, не вещае нищо добро. Последният англоезичен филм на Сорентино "Това трябва да е мястото" предизвика критични коментари и объркани реакции. Все пак още можем да му простим много след филма "Великата красота", който му донесе Оскар

Адски много време мина, откакто Пол Верховен не е правил някой от своите превърнали се в запазена марка трилъри. Режисьорът на "Стриптизьорки" и "Първичен инстинкт" изненадва с най-новия си проект, в който нетрадиционно се събира с Изабел Юпер. Любимката на Михаел Ханеке играе жена, преследвана от неизвестен убиец, която обаче обръща ситуацията и започва да го следи. Феновете на хичкоковия психосексуален стил би трябвало да очакват с нетърпение този филм и като се има предвид, че той е първият френскоезичен на Верховен, фестивалният дебют изглежда доста възможен

Мистерия заобикаля най-новата лента на Михаел Ханеке. Филмът проследява разнообразна група от герои, събрани от интернет. Режисьорът запазва мълчание дали изобщо снимките са започнали. Но ако лентата е завършена, двукратният носител на "Златна палма" вероятно ще я покаже в Кан, като се има предвид афинитетът му към фестивала

Сюжетът на този филм не би могъл да бъде по-подходящ за Кан: жителите на луксозен небостъргач обявяват война един на друг. Том Хидълстън изкачва социалната йерархия като Робърт Ленг, доктор, въвлечен в кошмар в духа на Айн Ранд, а Джеръми Айрънс играе архитект в алегоричната лента. Звездният състав на High Rise гарантира лъскава премиера само с покани. Със сигурност ще седи далеч от масите. Най-добре е да сте близо до изхода

Заимстващ заглавието на книгата на Уилям Барет от 1958 за екзистенциалната философия, новият проект на Уди Алън има потенциално не толкова изгоден актьор във водеща роля в лицето на Хоакин Финикс, но доколкото Финикс играе учен, който има връзка със студентка (Ема Стоун, завръщаща се след "Магия в полунощ"), това може и да не е толкова голяма стъпка встрани. Трудно е да се прецени накъде ще потръгне този филм, тъй като в последно време Алън доста се лута, но - както и всички останали - не губим надежда.

Филмът на Гевин О'Конър за заселница (Натали Портман), която защитава семейството си от банда, имаше доста проблеми. Първоначално режисьор беше Лин Рамзи, която се оттегли след разногласия с продуцентите. С нея си тръгна и звездата Джъд Лоу. Брадли Купър замени Лоу, после Юън Макгрегър замени Купър, а после и той на свой ред се оттегли. Все пак филмите с уестърн стилистика (The Homesman, Blue Ruin) се приемат добре на френската Ривиера

Смесването на професионалния и личния живот не винаги е водело до успех Шон Пен - примерно "Шанхайска изненада" с Мадона се оказа тотален провал през 1986. Но той все пак се надява най-новият му режисьорски проект - африканска драма с приятелката му и (според слуховете) годеница Чарлийз Терон - да се окаже по-успешен. Връзката на Пен с фестивал е топла - през 2008-ма той дори председателстваше журито, което почти сигурно означава, че филмът му ще дебютира в Кан

Еклектиченият екип дубльори (Марион Котияр, Джеф Бриджис, Джеймс Франко, Рейчъл Макадамс, Бенисио дел Торо, Бъд Корт), любопитната комбинация от компютърна и стоп кадър анимация загатват, че този филм може да се окаже по-изисканата алтернатива на детските филми това лято. Излизането на френскоезичен трейлър и потвърдената дата на излизане във Франция го правят вероятен кандидат за Кан

Като носител на награда в категорията "Особен поглед" през 2009-та за "Зъб", гръцкият режисьор Йоргос Лантимос вероятно ще има запазено завинаги място в Кан. Новият му филм изглежда ще е готов навреме. Това е странна идея за бъдещо общество, където не-чифтосващите се хора са хвърлени в гората, където се превръщат в животни. Филмът е на английски (и с финансиране от BFI). Елитният актьорски състав - включително Леа Сейду, Оливия Колман, Бен Уишоу, Колин Фаръл и Рейчъл Вайс допълнително го прави вероятен кандидат за Кан

Фестивалът е виждал доста провалили се опити от утвърдени международни режисьори да представят англоезичен филм - от "Моите боровинкови нощи" на Уон Кар-Вай до "Това трябва да е мястото" на Паоло Сорентино. Режисьорът на "Осло, 31 август" Йоаким Триер се надява неговата драма с Джеси Айзенбърг и Изабел Юпер да бъде изключение от правилото

Кан обича мръснишки настроения Гаспар Ное. Всичките му филми са били с премиера на фестивала, където аржентинският режисьор двукратно е бил номиниран за "Златна палма" (за "Необратимо" и Enter the Void). Новият му филм "Любов" кокетно се описва като "сексуална мелодрама за момче, момиче и друго момиче", но от плаката лъха необуздана похот. Вероятно филмът ще е някъде по средата. Ное е твърде умен, за да прави филмите си твърде повърхностни

Апичатонг Верасуетакул спечели "Златната палма" през 2010 с "Чичо Бунми". Френската критика не можеше да го понася, но би било невероятно невъзпитано Кан да не му предложи място в програмата, ако той прояви интерес. Новият филм на тайландския режисьор "Любов в Хон Хаен" разказва историята на самотна домакиня, която се грижи за войник, страдащ от сънна болест. Анонсът обещава "халюцинации, сънища, фантоми и преследвания с коли"

Има доста голям интерес към този проект на австралийския режисьор Джъстин Кързел, който е следващият му след страховития "Снежен град". Традиционно, "Макбет" дава добри възможности за кръв и черва, които са силната страна на Кързел, а Майкъл Фасбендър и Марион Котияр - като лорд и лейди Макбет - са способни на изключителни актьорски изпълнения. Филмът изглежда е планиран за премиера през есента, но успехът на "Снежен град" след дебюта в "Седмицата на критиците" в Кан подсказва, че вероятно и тази лента ще бъде показана на Ривиерата

"Голям летен семеен блокбъстър с PG рейтинг", според Джеф Никълс, който е на път да се превърне в постоянно присъствие в Кан. Той бе номиниран за "Златна палма" за "Кал" и спечели голямата награда на "Седмицата на критиците" за "Укрий се". Midnight Special е с участието на Майкъл Шанън. Филмът почти със сигурност ще бъде показан на фестивала, най-вероятно в конкурсната програма. Алтернативата би била да изчака до Сънданс следващия януари. Към този момент шумът около него обаче вече ще е поостарял

Този филм изглежда на 100% сигурен участник в Кан. Бившият носител на "Златна палма" Нани Морети режисира и играе във филм за филмов режисьор, който балансира между ролята на труден американски актьор на снимачната площадка и син на тежко болната си майка. Джон Туртуро се връща към корените си в ролята на американската кинозвезда

Мерил Стрийп продължава да бъде (единственото) изключение от правилото, че на жените над 50 не се предлагат интересни роли. С главна роля като жена, която изоставя семейството си, за да стане рокзвезда, тя за пореден път оборва правилото. Сценарият е на носителката на "Оскар" Диабло Коуди. Историята носи мрачен хумор, а съчетанието с режисура от друг носител на "Оскар" - Джонатан Деми, който газеше в подобни води в "Рейчъл се омъжва" (2008), би могло да направи този филм ранен претендент за сезона на наградите

Последните години бяха доста нестабилни за Гъс ван Сант - драмата за фракинга "Обетована земя" и захаросаният романс "Да предизвикаш съдбата" се провалиха с гръм и трясък, но последният му проект звучи обещаващо. Сюжетът поставя Матю Макконъхи в кожата на склонен към самоубийство мъж, поел по пътя към спасението

Изглежда, че адаптацията от Терънс Дейвис на класическия роман на Люис Гибънс е в списъка на големите надежди от поне десетилетие, но изглежда чак сега тя ще види бял свят - и то в не твърде далечно бъдеще. С Дейвис, поел риска да избере модела Агнес Дейн за ролята на фермерската дърщеря Крис Гътри, изтерзана и белязана от трудния живот в североизточна Шотландия в началото на XX век, той може и да не се окаже триумф. Дейвис обаче е любимец на фестивала, като първите му три пълнометражни филма са били все в официалната селекция. Ако е завършена, и тази лента би трябвало да присъства там

Режисьорският дебют на Натали Портман е адаптация на едноименната книга на израелския писател Амос Оз - автобиографичен разказ за детство в Йерусалим през ранните години на Израел. Портман, която е родена в този град, преди да се пресели със семейството си в САЩ на 3-годишна възраст, освен другото и играе във филма - нейна е ролята на майката на Оз. Би трябвало филмът да влезе в конкурсната програма дори и само заради престижа на Портман

Италианският режисьор Матео Гароне спечели второто място в надпреварата за голямата награда в Кан за последния си филм "Риалити" (както и за предишния - "Гомора"), така че подобно на сънародника си Паоло Сорентино би трябвало да се очаква фестивалът да намери място и за новия му проект, независимо от качествата му. Гароне описва "Историята на историите" като "фентъзи филм с хорър елементи". Това е адаптация на приказки от от XVII век на Джамбатиста Базиле, която подобно на най-новия филм на Сорентино, е на английски. Салма Хайек, Джон С. Райли и Тони Джоунс са в главните роли

Интригуващо размитата кариера на Денис Вилньов, включваща трилърите "Изпепелени", "Затворници" и "Враг", изглежда ще стане още по-мрачна с последния му проект - крими-драма с Емили Блънт в ролята на полицайка, преследваща наркобарон. Вилньов не е чужд на Кроазет, като премиерата на три от филмите му е била там и, въпреки че дори още не сме видели и един кадър от този филм, има голяма вероятност и той да е във фестивала

Това е аутсайдерско предположение. Боксьорската драма на Антоан Фукуа е с участието на Джейк Джиленхол като (готови ли сте с брояча на клишета?) приключил боец, на който предстои един последен мач, за да поднови отношенията със семейството си и да си върне самоуважението. Смел, емоционално рязък и морално недвусмислен, този филм би бил стопроцентово идеален за Торонто, ако датата на американската премиера не предшестваше този фестивал с месец. Кан е единственият му шанс за по-шумна фестивална премиера. И по-странни неща са се случвали (На снимката: Джиленхол в Southpaw и в "Лешояда")