Кога филмовият плакат е изкуство? Eто три примерни условия за това:
Когато е произведение на художник. А не е правен от секретарката на продуцента на филма - на програмката Paint.
Когато плакатът е плод на собственото вдъхновение на художника. А не е поръчан и наложен от дистрибуторите, които си искат звездата от българските сериали на плаката на филма (и съответно същата звезда в друга страна, където филма се излъчва е никому неизвестна).
Когато идеята на филма е интерпретирана и предадена на зрителя синтезирано, с оригинална хрумка и по красив начин.
Така, добрият плакат привлича окото и в най-добрия случай води зрителите в кинозалата.
Днес плакатът, като произведение на изкуството, може да се види и в галерии, и по стените на съвременни хора, които харесват графичен дизайн.
До 26 ноември в Дома на киното е подредена изложбата „Обичам този филм". В нея 26 художници от платформата plakatkombinat.com показват авторски интерпретации на популярни български филми като „Господин за един ден", „Всичко е любов", „Козият рог", „Оркестър без име", „Вчера" и др. Онлайн в сайта на галерията могат да се видят и нови плакати вдъхновени от кино класики като „Матрицата", „Сладък живот", „Боен клуб" и др.
Куратор на проекта е Анна Симеонова, а в него участват: Иван Газдов, Николай Младенов, Георги Янков, Теодор Ушев, Ясен Згуровски, Дамян Дамянов, Андон Георгиев-AndonastY, Анна Симеонова, Мариян Дзин, Стефан Чинов, Николай Тонков / formshlag, Иван Христов-Fontan2, Филип Бояджиев, Надежда Комитска, Светлин Балездров, Милен Гелишев, Димитър Трайчев, Филип Попов, Калоян Илиев-Кокимото, Йалокин Вортеп, Милена Вълнарова, Мариета Ценова, Марио Иванов, Светлана Мирчева, Максим Мокдад и Николай Петрусенко.
Изложбата в Дома на киното е финансирана от Столична програма „Култура" на Столична община за 2015.