Нека започнем с най-добрия филм, възможно най-трудната за познаване категория. Само на пръв поглед, разбира се. Битката е единствено между „Бърдмен" (Гонзалес Иняриту) и „Юношество" ( на Ричард Линклейтър)
Снимка: Getty Images
„Юношество" е невиждан по рода си режисьорски подвиг; само по себе си история за постоянство и визия
Бенедикт Къмбърбач („Игра на кодове" е сред претендентите за "Оскар", но едва ли ще има шанс
Снимка: Форум Филм България
Еди Редмейн („Теорията на всичко") ще триумфира въпреки усилията на Бенедикт Къмбърбач („Игра на кодове") - най-сериозната трансформация на екран през изминалата година предложи именно той в ролята на Стивън Хокинг
Розамунд Пайк ("Не казвай сбогом"/Gone Girl) също няма да има шанс заради Джулиан Муур във "Все още Алис"
Джулиан Муур във „Все още Алис" е сигурна победителка, хем играта й е първокласна, хем темата е далеч по-важна от психопатията на Розамунд Пайк
Оригиналността на режисьора Уес Андерсън за "Гранд Хотел Будапеща" ще бъде отбелязана, макар че е твърде оригинален за вкуса на журито и се налага малко задължително лицемерие